گرامیداشت یوم الله 22 بهمن

 

 2_20210209-07Febth_1

 

روز یک شنبه 22بهمن1357، سرانجام بعد از سال‌ها مبارزات ضد استکباری و نهضت اسلامی مردم ایران نتیجه داد و با ریشه‌کنی رژیم 50 ساله پهلوی، تاریخ پادشاهی 2500 ساله ایران به پایان رسید وبه یاری الهی حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد. مردم مسلح، مراکز حساس حکومتی را یکی پس از دیگری تصرف کردند. برخی اتفاقات این روز از جمله صدور اعلامیه ارتش مبنی بر بی طرفی ارتش شاهنشاهی در ساعت 10:30 صبح، عدم حضور بختیار برای تسلیم استعفا و فراروی پس ازمحاصره ساختمان نخست‌وزیری و تصرف رادیو و تلویزیون نظامی به دست مردم، که به نوعی فتح آخرین سنگر توسط انقلابیون بود، عملا سبب پیروزی انقلاب شد. صدای گوینده رادیو با خواندن پیام:" توجه توجه … این صدای انقلاب ملت ایران است…» سقوط نظام شاهنشاهی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی را پس از سال‌ها مجاهدت تأیید کرد. تا سال 1360 اصطلاحی با نام دهه فجر وجود نداشت و عبدالمجید معادی‌خواه که ویزر فرهنگ و ارشاد وقت بود برای نخستین بار، ده روز پس از ورود امام خمینی(ره) به ایران تا روز ۲۲ بهمن را دهه‌ی فجر نامید. وی این اصطلاح را با الهام از آیات آغازین سوره فجر یعنی «والفجر و لیال عشر: سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه» به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشنهاد کرد و پذیرفته شد.

22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر ملت بزرگ ایران به ویزه همکاران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها فرخنده باد.

                                                                                              

برچسب ها: انقلاب اسلامی, امام خمینی, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, دهه فجر, 22 بهمن, ایران, استقلال آزادی جمهوری‌اسلامی


Slide 1
اشتراک
مطلـب