وظایف راه‌گشا قرارگاه‌ها و لزوم تبیین شبیخون فرهنگی در کلام مدیر عامل

فولاد در دومین روز از سومین همایش محرومیت‌زدایی جهادی به وظایف قرارگاه‌ها و تبیین شبیخون فرهنگی اشاره کرد.

مدیر عامل بنیاد در دومین روز همایش، راه پرفراز و نشیب و سختی را که انقلاب اسلامی تا به امروز با وجود کارشکنی­‌ها و خدعه‌­های دشمنان اسلام­‌ستیز پیموده است، یاد کرد و امنیت امروز ملّت و کشور را مرهون عشق مردم به سیدالشهدا، مقاومت هوشیارانه نظام اسلامی و رهبری دانست.

فولاد در ادامه به شبیخون فرهنگی دشمنان غربی برای متلاشی و ناکارآمد کردن بنیان اعتقاد اسلامی و اخلاقی خانواده ایرانی اشاره و تصریح کرد:" رهبری به این موضوع بعد از اتمام جنگ تحمیلی تأکید کردند. دشمن می­‌خواهد شیطان را بر قلب­‌ها حاکم کند و ایشان به مسؤولین مکرر گوشزد کرده‌­اند تا خانواده­‌ها آسیب نبینند چون هدف دشمن اول نابودی عفاف و بعد حجاب است؛ لذا به ترویج فساد، تبلیغ مواد مخدر و افزایش تحریم­‌ها پرداخت تا بتواند همه راه­‌های رفاهی و مذهبی ملّت را با هدف از پای درآوردن پیکر تنومند انقلاب ببندد که در مقابل این توطئه‌ها تکیه بر دستاوردهای دانشمندان خودی و تولید داخلی تدبیر رهبری برای خنثی کردن حرکت تجمیعی سران استکبار می‌­باشد".    

وی در بخش دیگری از سخنانش افزایش آگاهی جوانان درباره جهاد تبیین را برای جلوگیری از اغفال­‌شان ضروری خواند چراکه دشمن از حرکت جوانان در مسیر الی الله به دعوت اسلام هراسناک است. سپس از گستردگی شعب مشهد و تهران و آغاز به کار چهار قرارگاه محرومیت‌­ز­دایی بنیاد گفت:" ایجاد آن­‌ها به افزایش موفقیت روزافزون خیریه کمک می‌­کند و در راستای اهداف­[ارائه خدمات به محرومان و توانمندسازی آنان] و سیاست­‌های دفتر مرکزی فعالیت می­‌کنند. امورشعب وظیفه پشتیبانی، نظارت، توسعه، تبلیغ گسترده، افزایش اعتمادسازی و جلب مشارکت‌­های مردمی در رسانه­‌ها و  فضای مجازی را برعهده‌­ دارند. در پایان سال هم کتابچه‌­ای به صورت تجمیعی تهیه و به دفتر رهبری و دیگر نهادهای مربوطه ارسال می­‌گردد".

 مسکنی رییس امور مالیاتی خراسان رضوی سومین همایش محرومیتزدایی جهادی  آبان 1401

مسکنی، رییس سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی، سخنران بعدی بود که ابتدا سخنان خود را به شفاف‌سازی برخی قوانین مالیاتی  مورد نیاز خیریه­‌ها اختصاص داد و در ادامه پاسخگو سؤالات حاضرین به ویژه مدیران شعب بود.

دکتر یارمحمدی نیز در سخنان خود از مراحل پنج‌گانه حیات انسان و مقدس بودن جهاد هدفمند گفت:"خلوص نیت در کنار تلاش اولین ویژگی شاکله حرکت جهادی است. کار جهادی در راستای محرومیت‌­زدایی، مدیریت جهادی می­‌خواهد که وقت‌شناسی و تسریع در عمل صالح لازمه آن هستند".

وی در ابتدا با بیان اینکه این مدیریت برای خداست، در ادامه ساختاری، رفتاری و زمینه‌­ای بودن را سه بعد مدیریت جهادی برشمرد و اظهار داشت:" برای اثربخش بودن باید مدیریت ولایتی و منعطف یعنی مناسب با شرایط محیط باشد و از بعد رفتاری هم دارای عامل خودباوری، تحول آفرینی در مناسبات اجتماعی و آینده­‌نگر باشد. عامل زمینه‌­ای هم برای کمک به رشد محرومیت‌­زدایی جهادی لازم است و کلید واژه‌­های آن مشارکت و کوشش همگانی هستند".

دکتر یارمحمدی، آخرین سخنران این نشست بود. وی به اهمیت مخاطب­‌شناسی در افزایش تعداد خیرین برای ارتقا خدمات اشاره داشت:" بنیاد دو گروه مخاطب دارد: ورودی و خروجی و عامل میانه اثرگذار که پرسنل است. مطابقت مناسب این سه گروه،محرومیت‌­زدایی جهادی محسوب می­‌شود".

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری  

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, سومین همایش محرومیت زدایی جهادی, سخنرانی مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه ها, مسکنی رییس امور مالیاتی خراسان رضوی


Slide 1
اشتراک
مطلـب