مدیر عامل منشأ شرارت تروریست مهاجم به حرم شاهچراغ را باور شیطانی و رزق حرام ذکر کرد

مدیر عامل بنیاد عامل اصلی حمله تروریستیِ 22 مرداد ماه به حرم مطهر شاهچراغ را رزق حرام و غفلت از یاد خدا معرفی کرد.

محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، در پی حادثه تروریستی، ضد بشری و اسلام ستیز جوان مهاجم به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در شیرازکه طی هفته جاری رخ داد و باعث شهادت و زخمی شدن شماری از زائران هموطنمان گردید به تبیین و ریش‌یابی این عمل ضد انسانی پرداخت.

وی در سخنرانی صبحگاهی خود در جمع کارکنان دفتر مرکزی بنیاد آبشار عاطفه‌ها، مهم‌ترین مفاهیم زندگی براساس مکتب توحیدی حلال بودن رزق و تبدیل اعتقاد به باور برشمرد و نتایج دیدگاه الهی به زندگی را تبیین نمود:"اگر اعتقادات صحیح الهی به باور تبدیل شود همه دوران زندگی بدون حادثه و موج طی می‌شود و به مقصد نور می‌رسد. برای اینکه اعتقاد براساس شناخت مکتب توحید ایجاد شود باید قلب انسان گواهی بدهد و تصدیق بر سندیّت اصول اعتقادی و مبانی دینی کند زیرا مهم‌ترین واژه که انسان می‌تواند در زندگی‌اش با پایبندی به آن موفق شود، اصول اعتقادی است".

سخنرانی محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مرداد ماه سال 1402 دفتر مرکزی

مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها سپس به واکاوی رفتار بیرحمانه جوان مهاجم به حرم مطهّر شاهچراغ(ع) از منظر تأثیر اعتقادات و ارزش‌ها پرداخت:"اصول اعتقادی مورد پذیرش این جوان در ذهن او القاء کرده است که اگر شیعه و افراد مشغول دعا و راز و نیاز را بکشد قطعا به بهشت نائل می‌شود. او با این دلیل و نیّت وارد می‌شود و با آن معنا و مفهوم غلطِ مسیرِشیطانی که با القائات کاذب در درون افکار وی قرار داده‌اند دست به قتل عام شیعیان می‌زند. معاندین با سوء استفاده از همین مبنا در اذهان جوانان نفوذ و آنان را اغفال می‌کنند و به یک مسیر انحرافی شیطانی جهت می‌دهند تا او بتواند به آن مقصود شوم برسد در حالی که  با چنین عملی وارد جهنم می‌شود".

سردار فولاد در تکمیل موضوع سخنانش بر لزوم تبدیل اعتقادات به باورها تأکید و باور دینی را چنین تعریف کرد:"این مهم است که اصول اعتقادی به یک باور دینی و حصول برکت در زندگی تبدیل شود. باور دینی چیست؟ وقتی باید برکت پول برایمان شفاف شود یعنی باید به آن برکت در طی زندگی برسیم و برای ما رؤیت شود و وقتی یقین حاصل شد ما به آن فرامین الهی و اصول و هم فروع دین که اعتقاد اصلی انسانیّت در شریعت است می‌رسیم. حال باید توجه کنیم اولین نکته‌ای که می‌تواند برکت را به ارمغان بیاورد و تأمین کننده نیاز ما در زندگی باشد رعایت حلال و حرام است. اگر حرام وارد زندگی شود پول نمی‌تواند بابرکت باشد پس انسان باید حتما به درآمدش فکر کند یعنی آنچه که به دست من از کار حاصل می‌شود آیا حق من است و آیا از راه حلال حاصل شده است؟اگر با این نگاه باشد و زندگیمان را با این فکر درگیر کنیم قطعا به پاکی آن مبلغ برای مصرف در راه انجام امور زندگی پایبند می‌شویم هرچند اندک باشد".

سخنرانی محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مرداد ماه سال 1402 دفتر مرکزی

همچنین مدیر عامل بنیاد در تبیین برکت حاصل از درآمد حلال، آن را راهنمای رسیدن به توحید قلمداد نمود:"این برکت می‌تواند ما را به نقطه توحیدی و حرکت در مسیر الی الله جهت بدهد چون باور کردیم وجه حلال حاصله یک برکتی است که در زندگی قرار گرفته است و نیازهای مالی ما را نه تنها تأمین می‌کند بلکه باقیمانده آن آرزوهای آینده ما را هم برآورده می‎‌کند پس این باور در طول مسیر زندگی می‌تواند شاخص شود. وقتی نیّت انسان رعایت حلال و حرام شدد و درآمد برمبنا کسب رزق حلال باشد فرزندی هم که از این خانواده متولد می‌شود از صالحین، متقین و بندگان باایمانی خواهد بود که خداوند روحی سرشار از ایمان در در این انسان نهادینه شده است یعنی از آن پول و رزق بابرکت یک فرزند باقیات الصالحاتی هم حاصل می‌شود یعنی آن پول فقط وسیله رفاه در امر معاش زندگی یست بلکه در فرزندآوری هم تأثیرات این برکت خداوند سبحان قرار می‌دهد؛ به عبارت دیگر حلال بودن رزق در تولد فرزندی پاک، صالح و باایمان نقش دارد و چکیده محور سخن این است که برکت خیلی می‌تواند در کیفیت و کمیت احوالات زندگی اثرگذار باشد و حتی رزق حلال «شهادت» را دربر می‌گیرد یعنی همه نمی‌توانند در راه خداوند شهید و قربانی شوند بلکه حتما باید جوارح انسان پاک باشد. پس انتخاب شهید برای این است که در طی مسیر این توفیق را پیدا کرده است که راه مکتب توحیدی را بیابد چون به رعایت حلال وحرام پایبند و رزقش از حلال بوده است".

ایشان حسن ختام سخنرانی پندآموز خود را به سه حلقه زندگی‌بخش نماز و توحید، انس با قرآن و توسّل به ائمه اطهار(ع) پیوند داد:"رزق حلال انسانیت انسان را کامل می‌کند چون رشد الهی انسان براساس مال حلال شکل می‌گیرد. اتفاقات و نتایج عدم استفاده از روزی حلال این است که خداوند به انسان رو نمی‌کند که در این صورت علاقه فرد به نماز از بین می‌رود چون نماز نقطه اتصال بین بنده ومعبود است یعنی خداوند نماز و سپس انس با قرآن وائمه(ع) را از ایشان سلب می‌نماید".

حرم مطهّر احمد بن موسی(ع)، شاهچراغ، شیراز

لازم به یادآوری است که طبق نقشه تروریست‌های ضداسلام  در 4 آبان سال گذشته، سال 1401ه.ش.، حمله نخست تروریست‌های تکفیری رخ داد که بر اثر آن جمعی از مردان، زنان و کودکان زائر مجروح شدند و تعدادی به شهادت رسیدند. 

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها, مردادماه سال1402, دومین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ, اصول اعتقادی و باور دینی, شناخت مکتب توحیدی, رعایت حلال وحرام, برکت حاصل از روزی حلال, شهادت نتیجه رزق حلال, نماز،قرآن و ائمه(ع)


Slide 1
اشتراک
مطلـب