شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها)

 شهادت حضرت فاطمه

 

فرا رسیدن دهه­‌ی محنت‌بار شهادت کوثر بهشتی (س)، خیر کثیر دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) را به محضر حضرت ولی عصر و رهروان حضرتش تسلیت عرض می‌نماییم. با امید به اینکه عالم و عامل به تعالیم زهرا مرضیه (س) باشیم.

امسال از روز دوشنبه ۸ دی ماه ۹۹ برابر با شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) به روایتی فاطمیه اول آغاز می‌‌شود و روز یکشنبه ۲۸ دی ۹۹ برابر با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فاطمیه دوم به اتمام می­رسد. درباره تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) روایات متعددی مطرح شده است که  سه روایت بیشتر مورد استناد قرار می­گیرد.

1) روایت «40» روز که دهه اول گرفته می‌شود، بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله که مصادف با 8 تا 10 ربیع الثانی است.
2) روایت «75» روز که دهه دوم گرفته می‌شود، مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است.
3) روایت سوم «95» روز که دهه سوم گرفته می‌شود، مصادف با 1 تا 3 جمادی الآخر است.

علمای شیعه دو تاریخ را معتبرتر می­دانند: یکی 75 روز بعد از رحلت پیامبر (ص) و دیگری 95 روز؛ که نقل 95 روزه بیشتر مورد تاکید است. حدیثی از مادر اهل‌بیت زینت‌بخش کلام‌مان می­باشد:

«خداوندا، به حق اولیاء و مقرّبانى که آن‌ها را برگزیده‌اى، و به گریه فرزندانم پس از مرگ و جدائى من با ایشان، از تو مى‌خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را ببخشى» ( کوکب الدری، ج.1، ص.254)

 

 

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, شهادت حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها)


Slide 1
اشتراک
مطلـب