شمیم خدمت از آخرین پذیرایی‌های افطار تا دریافت زکات فطریه

خادمین بنیاد در شهرهای مختلف کشور، پس از یک ماه گستردن سفره افاطار، طیف نورانی خدمت را به زیبایی عید فطر پیوند زدند.

شعب مختلف از روزهای پایانی فروردین ماه که مقارن با شب‌های قدر واپسین ایّام رمضان‌المبارک بود با گسترانیدن سفره‌های افطاری سعی کردند برکت معنوی و رزق حلال را برای یک سال میزبانی از قلب‌های منتظر و مشتاق مددجویان در سفره‌هایشان جاری سازند. به گزارش مدیران شعب بنیاد در شهرهای مختلف کشور، خادمین بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها حظ معنوی پذیرایی مهرجویان در وعده افطار آخرین روزهای رمضان را به عظمت شرکت در نماز عید فطر  همراه با چاپ و توزیع دعای قنوت و جمع آوری کفاره و زکات فطریه افزودند.

رودان هرمزگان مه رمضان سال 1402 شمسی

مثل معروف مشک نمونه خروار است مصداق خدمات خداپسندانه بنیاد آبشار عاطفه‌ها شامل پذیرایی در وعده افطار تهیه سبدهای معیشتی و همت برخی شعب با تهیه جهیزیه در جای جای ایران اسلامی ویژه ایّام ماه مبارک رمضان می‌باشد. تهیه 650 پرس غذای گرم و پیتزا برای افطار در شعبه عام کرمان، 100 پرس توسط سردار دل‌ها بمِ کرمان، رزمایش 600 بسته‌ای سپیددشت لرستان با صرف 40 میلیون تومان وجه نقد همراه با انعکاس خبری، میناب هرمزگان، ابهر با تهیه 120 سبد غذایی هرسبد به ارزش یک میلیون تومان، اهدا 50 سبد در شعبه حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) و عام ایلام، 33 سبد در آبدانان، توزیع 530  پرس غذا در آیسک خراسان جنوبی، مراسم افطار بانه، قلعه و صاحب کردستان با آماده‌سازی 1200 پرس غذا گرم، توزیع 70 سبد توسط امور شعب جنوب کرمان، تهیه 100 کیلو سبزی خورشتی در شعبه عام(نورالرضا) کرمانشاه، 66 پرس غذا گرم در بوشهر، 250 پرس در بروجرد، مراسم افطاری همراه با گلریزان با شرکت مقامات استان به همت امور شعب آذربایجان غربی، برپایی سفره افطار از طرف امور شعب، شعبه جوادالائمه و ثامن الحجج قم در مدرسه‌ای محروم با حضور 270 دانش آموز، توزیع 50 پرس آبگوشت در رودان هرمزگان، 300 پرس غذا امور شعب کهگیلویه و بویر احمد با حضور جمعی از نیروهای سپاه پاسداران استان و برگزاری جلسه قرآن و نماز جماعت، تقدیم 10 سبد غذایی کامل در شعبه ایتام و یاس نبی اهواز نمونه‌هایی از خدمات تعدادی از شعب می‌باشند.

اهدا دهها سبد کالا ماه رمضان سال 1402 شمسی شعبه عنبر آباد کرمان

 شعب کل کشور همچنین علاوه بر حضور در نماز عید فطر، چاپ دعای قنوت عید فطر و توزیع بین نمازگزاران، صندوق‌های جمع‌آوری کفاره و زکات فطریه را در نقاط مختلف شهرها به ویژه مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز عید قرار دادند. شعب مختلف مشهد، هرمزگان مانند شعبه رودان که توزیع 300 پرس غذا گرم را در روز عید برعهده گرفت، شعب شهرهای مازندران مانند تنکابن و نشتاورد و سنگده، کهگیلویه و بویراحمد، عنبرآباد کرمان با تهیه 300 پرس غذا، شعب بوشهر و دشتستان همراه با توزیع شیرینی، شعبه عام و دیگر شعب استان همدان، عامِ بیرجند، ایتام و جهیزیه و امورشعب زنجان، فعالیت فرهنگی و مذهبی قرارگاه محرومیت‌زدایی غرب کشور با مشارکت شهرداری تهران در مصلی امام خمینی با اجرا برنامه‌های پذیرایی و اهدا کتاب با موضوعات مختلف در راستا ترویج فرهنگ کتابخوانی، سمیرم و شاهین شهر و شهرضا اصفهان، قزوین از جمله شعبه ضامن آهو همراه با بسته غذایی، امورشعب کردستان با توزیع میوه و مرغ و شیرینی بین مددجویان، رومشکان لرستان، قرارگاه محرومیت‌زدایی شرق کشور و شعب تحت نظارت آن مانند یاس نبی، امور شعب کرمانشاه با توزیع 40 کیلو برنج، دیواندره کردستان ذبح دو رأس گوسفند و سبد کالا را اجرا کردند و هرسین کرمانشاه هم اهدا 40 سبد را در کنار توزیع حواله نان بین مددجویان به اتمام رساندند.

عید فطر سال 1402 برازجان استان بوشهر اهدا 63 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت

شایان ذکر است در حرکتی زیبا، امورشعب استان بوشهر با هم قدمی خیرین استان و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی جنوب و غرب کشور به مناسبت عید بزرگ فطر با تهیه جهیزیه برای 63 زوج تحت حمایت برازجانی به هموار شدن مسیر عزیمت جوانان این خطه به سوی زندگی مشترک به سبک زندگی آسان به دور از تجلات کمک نمودند. در مراسم جشن جهیزیه برازجان تنی چند از مسؤولین ازجمله امام جمعه شهر برازجان حضور داشتند و همراه با زوجین و خانواده‌هایشان در کنار پرسنل خدوم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در شادی 63 پیوند آسمانی سهیم شدند.

عید فطر سال 1402 برازجان استان بوشهر اهدا 63 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلح، امام جمعه برازجان، در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای بوشهر به لزوم همکاری نهادهای مربوطه تأکید کرد و گفت:" همه ما باید کمک کنیم؛ تشکل‌های فرهنگی، دینی و مذهبی و خیرین همه باید با هم‌افزایی تلاش کنیم که ازدواج آسان، به هنگام و پایدار محقق شود".

شعبه برازجانِ بوشهر اهدا جهیزیه عید فطر سال 1402 شمسی

به گفته مسؤولین بنیاد آبشار عاطفه‌های بوشهر برای تأمین هزینه کل تهیه جهیزیه‌ها اعتباری  2/5 میلیارد تومان اختصاص داده شده است. سرویس قابلمه تفلون، سرویس چینی، پتو، اجاق گاز، بخاری، اتو، رختخواب، جارو برقی، سرویس چایخوری، ماشین لباسشویی، فرش و یخچال وسایل موجود در جهیزیه‌ها بودند. جشن جهیزیه برازجان را واحد خبر سیما استان بوشهر انعکاس رسانه‌ای داد. همچنین علاوه بر جهیزیه، بسته‌های فرهنگی و کارت هدیه 5 میلیون تومانی به رسم یادبود تقدیم زوجین خطه گرم برازجان گردید.

 تهران برگزاری نماز عید فطر توزیع دعا قنوت توسط شعب سال 1402 شمسی

از سوی دیگر جا دارد مروری هم بر کیفیت نماز عید فطر و فضیلت این روز داشته باشیم. طبق آیات قرآن کریم، زکات باعث تزکیه روح و قلب انسان از شرک و رذائل اخلاقی می‌شود به عنوان نمونه، نخستین آیات سوره مبارکه مؤمنون، فلاح و رستگاری مؤمنین را در گرو انجام عمل صالح معرفی کرده است. همچنین طبق آیه مبارکه« اخذ من اموالهم صدقة تطهرهم و تزکیهم بها: از اموال آن‌ها صدقه‌ای بگیر تا آنها را به وسیله‌ آن پک سازی و تزکیه کنی» دادن زکات، صدقه به زکات هم اشاره دارد، موجب پاکی روح از افکار و اعمال ناشایست وآلودگی شرک، پاک سازی دل از رذائل اخلاقی و همچنین طهارت و حلالی مال انسان می‌شود؛ بدین ترتیب مشکلات اخلاقی و مالی به موازات و هماهنگی یکدیگر از جامعه کوچ خواهند کرد.

 تصاویر ویژه برنامه‌های شعب استان‌های مختلف کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان 

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: اهداء جهیزیه, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, ماه رمضان سال 1402, دعای قنوت عید فطر, کفاره و زکات فطریه, عید فطر سال 1402, شعبه برازجان استان بوشهر


Slide 1
اشتراک
مطلـب