شادی ایتام بنیاد آبشار عاطفه‌ها مشهد در جشن روز دانش‌آموز

کمک به ایتام - بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها

شعبه ایتام و دیگر شعب بنیاد آبشار عاطفه­‌ها مشهد برای تقویت امید و شادی ایتام تحت حمایت در آبان 1401 جشن شادمانه روز دانش‌­آموز را میزبانی کردند.

شعبه ایتام بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها مشهد میزبان جشن کودکانه‌ای به مناسبت روز دانش‌­آموز ویژه ایتام تحت پوشش خود و دیگر شعب مشهد در 19 آبان ماه 1401 بود.

جشن روز دانش آموز شع ایتام و سایر شعب مشهد کانون فرهنگی تئاتر ماندگار آبان 1401

بنا به گفته علیزاده، مدیر شعبه سادات بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها مشهد، هزینه برگزاری جشن که به مناسبت روز دانش‌­آموز در سالن همایش­‌های کانون فرهنگی تئاتر ماندگار برگزار گردید 45 میلیون تومان بوده است. به گفته وی مسؤول برنامه­‌ریزی و چیدمان بخش‌­های مختلف برنامه جشن محمدرضا کامل نوّاب، مجری برنامه­‌های مذهبی – فرهنگی شهر مشهد، بوده است.

مدیران شعب و نواحی مشهد جشن روز دانش آموز  ویژه ایتام شعب مشهد  آبان 1401

علیزاده در بخش پایانی مصاحبه اظهار داشت:" از کل ایتام دعوت شده تحت حمایت شعب نواحی مختلف شهر مشهد، تعداد 130 نفر از بچه­‌ها در جشن شرکت کردند. مبلغ مورد نیاز برای اجرا مراسم و خرید هدایا از جمله بسته­‌های لوازم‌­التحریر و کیف مدرسه را قرارگاه محرومیت­‌زدایی مرکزی مشهد با همکاری اکثر قریب به اتفاق شعب نواحی و خیرین این شهرستان برعهده داشتند. مسؤولین تدارکات جشن، علاوه بر اجرا برنامه­‌های متنوع فرهنگی، تفریحی، مذهبی و هنری در کنار پذیرایی میان وعده، میزبان بچه­‌ها در وعده ناهار هم بودند".

عمو نوّاب جشن روز دانش آموز شع ایتام و سایر شعب مشهد کانون فرهنگی تئاتر ماندگار آبان 1401

محمدرضا کامل نوّاب، معروف به عمو نوّاب، نیز که به عنوان مجری، بازیگر و مدیر اجرایی برنامه‌­ها در مراسم حضور داشت در گفتگو تلفنی با دبیر سایت خبر دفتر مرکزی از بخش‌­های مختلف جشن سخن گفت:" سجاد ملک ثابت در نقش آقا ماشاءالله، مجری بخش تئاتر طنز برنامه بود. برادران محمدزاده نمایش حرکات آکروباتیک، نوجوانان گروه سرود رویش برنامه همخوانی سرودها، استاد رضایی تردستی‌­های سرگرم کننده و حجت­‌الاسلام و المسلمین باقری هم بازی کاغذ و قیچی را اجرا کردند".

1401 اهدا هدیه جشن روز دانش آموز شع ایتام و سایر شعب مشهد کانون فرهنگی تئاتر ماندگار آبان

همچنین به گفته وی، جشن با اجرا مسابقه با موضوع نماز و نقاشی روی دیوار ادامه داشت. توزیع هدایا و جوایز تهیه شده و پذیرایی از ایتام در شعبه به صرف ناهار هم پایان­‌بخش این مراسم بود.

 1401 جشن روز دانش آموز شع ایتام و سایر شعب مشهد کانون فرهنگی تئاتر ماندگار آبان

شایان ذکر است با توجه به تأکید مکرر پروردگار در قرآن کریم به شتاب در انجام کار خیر و کمک به نیازمندان مانند کودکان بی‌­سرپرست و ایتام( تعاونوا علی البرّ و التقوا: سوره مائده آیه 2) یکی از مسائل مهم و حیاتی مورد عنایت قرآن و البته از روح‌­بخش‌­ترین خصایل نیکو انسانی است.  البته قرآن افراد متّقی(سوره حج آیه 37) را مخاطب خود قرار داده است. در سیره اهل بیت به ویژه مولا علی(ع) این توجه مشهود و واقعیت اقدام‌­های خیرخواهانه هم دست یافتن به تقوا می‌­باشد. چنانچه حمایت­‌ها صرفا با خلوص نیّت و برای رضای الله باشد آثار فردی و اجتماعی سازنده و مطلوبی را برای همه افراد جامعه از جمله محرومان و ایتام به دنبال خواهد داشت که تأمین اقتصادی، آرامش روانی و امنیت اجتماعی به ویژه بروز رفتارهای نوعدوستانه، جلب محبت افراد نسبت به یکدیگر و کاهش بزهکاری و ناهنجاری­‌های فردی و اجتماعی را می­‌توان از مهم­‌ترین این آثار برشمرد. در روایت نیز آمده است هرگاه مسلمانی گرفتاری مسلمانی را رفع کند پروردگار می‌­فرمایند پاداش تو بر من است و برایت جز بهشت را نمی‌­پسندم.

حضرت علی(ع) در خطبه‌­ای بر بازگشت نتیجه عمل به خود انسان و آفرینش نشاط معنوی سفارش می­‌کنند:" بر یتیمان مردم مهر بورزید تا خداوند بر یتیمانتان رأفت و مهربانی ورزد". امام صادق(ع) هم می‌­فرمایند:" اجابت حوائج مؤمن از هزار حجِّ مقبول، آزادی هزار بنده و گسیل هزار اسب مجهّز در راه خداوند، بالا و والاتر است". امّا امام حسین(ع) موضوع رفع نیاز نیازمندان را با بیانی آگاهی­‌بخش مورد تأکید قرار داده‌­اند:" بدانید نیازهای مردم از نعمت­‌های الهی است پس نعمت­‌ها را افسرده نسازید[پرهیز از رنجاندن نیازمندان] که وظیفه خدمت­‌رسانی به سایرین محول خواهد شد.

تصاویر تکمیلی از برگزاری جشن روز دانش‌آموز و شادی ایتام از حضور در مراسم

 دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, آبان 1401, جشن روز دانش آموز ویژه ایتام مشهد, شعبه ایتام مشهد, عمو نواب و آقا ماشائ الله, ایتام بنیاد آبشار عاطفه ها مشهد, شعب بنیاد آبشار عاطفه ها در مشهد


Slide 1
اشتراک
مطلـب