سلام دوباره زندگی به زندانیان جرائم غیرعمد

مسؤولین معاونت ارتباطات و رسانه قرارگاه محرومیت‌­زداییِ بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها در تهران با نزدیک شدن به میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، با همراهی خیرین اقدام به پرداخت دیه دو تن از زندانیان جرائم غیرعمد کردند.

طی هفته جاری از بهمن ماه سال 1400  نصیری، معاونت ارتباطات و رسانه قرارگاه محرومیت‌­زدایی، به همراه جمعی از همکاران بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها با حضور در دفتر ستاد دیه استان تهران، واقع در ساختمان انجمن حمایت زندانیان مرکز، و ملاقات با مدیر ستاد دیه هزینه­‌ی کامل بدهی دو تن از زندانیان جرائم غیر عمد به مبلغ 60 میلیون تومان را که با مساعدت خیرین تأمین شده بود، پرداخت نمودند. به گفته خادمین معاونت ارتباطات و رسانه قرارگاه محرومیت‌­زداییِ بنیاد، یکی از این دو تن به دلیل عدم استطاعت در پرداخت بدهی مربوط به خرید جهیزیه خواهر و دیگری ناتوانی در پرداخت هزینه دیه حادثه رانندگی در زندان به سر می­‌بردند.

photo_202

وی همچنین در دیدار خود با پناهی، مدیر ستاد دیه استان تهران، از طرح­‌های آتی بنیاد در بخش تأمین و پرداخت هزینه دیه  جمع دیگری از زندانیان جرائم غیر عمد در قالب برنامه  آزادسازی ده‌­ها زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت ولادت مولی الموحدین، امام علی(ع)، خبر داد.

پناهی نیز طی این ملاقات در گفتگو با پرسنل بنیاد با تأکید بر این موضوع که ستاد دیه سیاستش فقط ازادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است، از روند حمایتی این ستاد برای سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی افراد دربند بخش جرائم غیر عمد سخن گفت: " ... زندانیان جرائم غیرعمد شامال محکومیت­‌های مالی، حوادث کارگاهی، سوانح و تصادفات رانندگی می­‌شود و در بحث مهریه، نفقه و اجرت­‌المثل هم کمک می­‌کند که فقط به بانک معرفی می‌­شوند ولی در بحث حوادث کارگاهی و محکومیت­‌های مالی، خیرینی مثل شما هستند که کمک می­‌کنند. بخشی توسط خانواده و بخشی توسط خیر تأمین می‌­شود. پروسه‌­ای که طی می­‌شود تا پرونده به ستاد ارجاع می­‌شود[ به این ترتیب است که ] داخل زندان یک سری فرم­‌ها در اختیار زندانیان قرار می­‌گیرند، شامل اسم و مشخصات و محکومیتش، دادنامه­‌ها و ... همه پیوست می‌­شود. وقتی وارد ستاد شد پس از شماره‌­گذاری و ثبت پرونده، خانواده استعلام می­‌گیرند. ما از قاضی استعلام می­‌گیریم که مبلغ آزادی مددجو چقدر است. بعد از تأیید میزان دیه توسط قاضی، ما یک گروه تحقیقاتی نامحسوس، گروه تحقیق میدانی، داریم از محل زندگی این زندانیان بازدید می‌­کنند، با شاکی پرونده صحبت می­‌کنند. اگر صحّت و سقم پرونده با تحقیقاتی که گروه تحقیق ما انجام می‌­دهد با هم همخوانی داشتند، پرونده برای مطرح شدن در هیئت امنا و اخذ تأییدیه آنان به جریان می‌­افتد... ".

وی در پایان گفتگوی خود ضمن تقدیر از مسؤولین بنیاد و خیرین که تأمین بدهی این دو هم‌وطن دربند را تقبّل نموده‌­اند، برعدم حمایت ستاد از افرادی که دارای حتی یک سابقه­ هستند و یا افرادی که یک­بار از ستاد کمک دریافت کرده‌­اند، تصریح نمود و اظهار امیدواری کرد این ستاد بتواند با کمک بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها مددجویان بیشتری را آزاد کند تا به کانون گرم خانواده­‌هایشان برگردند.

 

نویسنده و تنظیم: بیگلری

 

برچسب ها: آزادی زندانیان, جرائم غیرعمد, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها


Slide 1
اشتراک
مطلـب