روز جهانی قدس یعنی ای مسلمان آزاد شو از بند ظلم، زنجیر را باور نکن

همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی « روز قدس » در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اسراییل جنایکار برگزار می‌گردد.

روز قدس که نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی می‌باشد، یادگاری از ابتکار امام خمینی است. همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی « روز قدس » در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اسراییل جنایکار بگزار می‌گردد. روز قدس که نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی می‌باشد، یادگاری از ابتکار امام خمینی است. 

در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸،پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیوهای دفاعی اسراییل، امام(ره) از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند. ایشان در مورد روز قدس چنین گفتند: " روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم " .

در ایران، راهپیمایی روز قدس توسط دولت حمایت و سازماندهی می‌شود. رویدادهای این روز شامل راهپیمایی‌ها و تجمعات گسترده مردمی است. رجال سیاسی در محکومیت اسرائیل و همچنین دولت ایالات متحده سخنرانی‌های آتشین دارند و پاسخ مردم نیز با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» بر شور این مراسم می‌افزاید. مردم مسلمان ایران بر این عقیده هستند که باید مبارزه تا احقاق حق ملت مظلوم فلسطین را وظیفه حتمی خود دانسته و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورهای عربی و در رأس آن سازمان آزادی‌بخش فلسطین روزی را در ماه اکتبر که یادآور پیروزی فلسطنیان در «دره کرامه» در مبارزه با اسراییل بود را «روز فلسطین» عنوان کردند.

 

گردآوری و تنظیم: بیگلری

منابع:

yun.ir/2m3pff

yun.ir/sr5103

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, روز جهانی قدس سال 1401, روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان


Slide 1
اشتراک
مطلـب