دکتر محسن رضایی و انسیه خزعلی میهمانان ویژه بنیاد در اهواز

دکتر رضایی و خزعلی و هیئت همراهشان در بیستمین همایش دو روزه هم اندیشی مدیران بنیاد و جشن اهدا 113 سری جهیزیه به زوجین مددجو شرکت کردند.

به یمن سفر استانی رییس جمهور کشور همزمان با برگزاری گردهمایی «بیستمین همایش دو روزه هم اندیشی مدیران سراسر کشور» بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در سالن همایش حسینی بیت‌الزهرا(س) اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز صبح و بعدالظهر روز پنج‌شنبه هفتم  و هشتم اردیبهشت ماه جاری، مراسم اهدا 113جهیزیه به زوجین تحت حمایت این بنیاد نیز با حضور محمد جوا فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، و مدیران قرارگاه‌ها، امور شعب و کلیه شعب بنیاد در ادامه، بعدالظهر پنج شنبه برگزار گردید. به این مناسبت دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت سیزدهم، و دکتر انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، میهمانان ویژه همایش مذکور و جشن اهدا جهیزیه بنیاد آبشار عاطفه‌ها بودند. این دو مقام بلند پایه دولت سیزدهم که همراه با سایر رجال دولتی در قالب هیئت همراه  آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهوری کشورمان، به استان خوزستان به منظور پیگیری اجرا مصوبات دولت در این استان و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف استانی سفر کرده بودند در مراسم این هفته بنیاد آبشار عاطفه‌ها حضور یافتند و همچنین در ادامه از غرفه‌های مختلف اولین نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد در اهواز بازدید نمودند و گفتگویی صمیمانه و البته تخصصی با مسؤولین غرفه‌ها داشتند.

مدیر عامل بنیاد، معاون اقتصادی رییس جمهور در همایش و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در جشن اهدا جهیزیه دقایقی را از تریبون مراسم به سخنرانی حول ابعاد مختلف محورهای مراسم فوق پرداختند.

مدیر عامل بنیاد در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه تواتمندی‌ها، همایش هم‌اندیشی مدیران و جشن اهدا جهیزیه با حضور خبرنگاران کشوری و استانی در اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز تشکیل شد از گردهمایی رییس جمهوری با خیرین منتخب کشور در نیمه ماه مبارک رمضان امسال به عنوان طلیعه رویدادهای مبارک بنیاد در اهواز یاد کرد و افزود:" در جلسه با ریاست محترم جمهوری، بنیاد پیشنهادی مبنی بر اینکه در سفرهای استانی دولت، برگزاری مراسم جشن‌ها و اهدا جهیزیه به زوجین جوان مستعدی را که در انتظار دریافت جهیزیه هستند، عهده‌دار بشود به رییس جمهور محترم کشورمان ارائه کرد و ایشان با پیشنهاد مذکور موافقت کردند".

نشست خبری مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه ها به همراه مدیر امور شعب استان خوزستان اردیبهشت سال 1402 در حاشیه مراسم بنیاد، اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

وی در ادامه تصریح کرد با توجه به اینکه سفرهای ریاست محترم جمهور در سال 1402 از استان خوزستان و اردیبهشت ماه آغاز گردید، علیرغم زمان اندک اما به دلیل اینکه بنیاد یک مجموعه مورد اعتماد مردم و بهره‌مند از پشتیبانی جمع کثیری از خیرین در راستای محرومیت‌زدایی است، لذا آمادگی خود را اعلام کرد و وارد میدان شد. فولاد همچنین در اولین گردهمایی خود با خادمین مجموعه که در محوطه محل برگزاری تشکیل شد حضور خادمین جهادی در اردوگاه را،که شبانه‌روز در شهرها و روستاهای حاشیه خدمتگزاری می‌کنند، از نعمت‌های الهی خواند نتیجه خدمتشان را اجابت دعا محرومان این سرزمین به محضر الهی دانست و هدف از برگزاری رزمایش اهدا 113 سری جهیزیه را ترویج ازدواج آسان با سبک زندگی ساده جهت تحکیم بنیان خانواده ذکر کرد.

محمد جوا فولاد، مدیر عامل  بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ ها جشن 113 جهزیه اهواز اردیبهشت 1402 سالن حسینی بیت الزهرا

سخنرانی محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور جشن اهدا 113 سری جهیزیه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها اردیبهشت سال 1402

محسن رضایی در صبحگاه جمعه، دومین روز همایش مذکور، با تأکید بر ارزشمندی حجم بالای کار خیر به لحاظ نوآوری و فعالیت‌های اجتماعیِ رو به رشد بنیاد از زحمات بی‌وقفه این مجموعه عظیم تقدیر کرد و از تأثیرگذاری حضور بانوان در اجتماع گفت:" زن در همه نقش‌های اجتماعی به ویژه مادری با ایجاد محیط  با آرامش در خانواده، مهم‌ترین گهواره تربیتی فرزندان را به وجود می‌آورد و از دامن چنین خانواده‌ای افراد سالم به جامعه تزریق می‌شود". وی با اظهار امیدواری درخصوص افزایش فعالیت فرهنگی بنیاد در پرداختن به مسأله مادر و و نقش مادری، نگاهی دوباره به موضوعات مرتبط با نقش مادر داشت.

بازدید  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور از نمایشگاه توانمندیهای شعب سراسر کشور بنیاد اردیبهشت سال 1402 همراه با فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها

رضایی در همایش هم‌اندیشی مذکور قدردانی خود را به نمایندگی از رییس جمهوری کشورمان از خدمات بنیاد آبشار عاطفه‌ها ابراز داشت و با اشاره به بیش از یک دهه آشنایی خود با بنیاد آبشار عاطفه‌ها تأکید نمود:" این خیریه برابر ده‌ها خیریه دیگر به مردم خدمت می‌کندکار شما هم بابت حجم بالا کار خیر و هم از بعد نوآوری و فعالیت‌های اجتماعی که همواره روبه رشد می‌باشد جای شکر دارد و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است". بر این اساس به کار خیریه‌ها از جنبه مشارکت نهادهای مردم نهاد در حوزه تولید اقتصادی نگاهی داشت:" فعالیت‌های خیریه‌ای و جهادی یکی از راهکارهای مشارکت مردم است که دو جنبه حمایتی و تولیدی دارد". معاون اقتصادی ریشه کنی فقر را مهم‌ خواند و راه تحقق آن را حمایت از فضای تولید و ایجاد کسب و کار دانست.

سخنرانی دکتر محسن رضایی در بیستمین همایش هم اندیشی مدیران سراسر کشور بنیاد آبشار عاطفه‌ها اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

رضایی همچنین طی بازدید سه ساعته‌ خود از نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد در اهواز، تأکید مقام معظم رهبری و توجهات ویژه رییس جمهور را در ارتباط با لزوم مشارکت دادن مردم در تولید و اقتصاد یادآور شد و درباره بعد اقتصادی فعالیت بنیاد آبشار عاطفه‌ها بیان داشت:" کسب و کارهای کوچک و خانگی در حوزه کارآفرینی و تولید با چالش بازاریابی مواجه و لازم است در این حوزه راهکارهای جدیدی صورت بگیرد و این تولیدات باکیفیت، جایگاه واقعی خود را در بازار پیدا کنند". وی ادامه داد:" هنگامیکه ملّتی در جنگ اقتصادی است کشور باید با تمام ظرفیت و قوا وارد میدان شود و یکی از معضلات بزرگ اقتصاد ما عدم مشارکت دادن مردم در اقتصاد است".

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک فولاد بین مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها و انسیه خزعلی، اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز اردیبهشت 1402

دکتر انسیه خزعلی هم علاوه بر سخنرانی صمیمانه خود در جمع زوجین تحت حمایت بنیاد، طی جلسه‌ رسمی که با محمد جواد فولاد، مدیر عامل پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بنیاد آبشارعاطفه‌ها داشت، به بررسی مفاد تفاهم‌نامه‌ای کاربردی و راه‌گشا در حوزه زنان پرداخت. در این نشست مهم و راهبردی، طرفین ضمن تعامل و گفتگو پیرامون موضوعات مختلف مد نظر در عرصه خدمت‌رسانی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک مورد توافق طرفین را به امضاء رساندند. در متن تفاهم‌نامه مذکور تصریح شده است که در راستا تحقق منویات رهبر معظم انقلاب  اسلامی(مد ظله العالی)، دستیابی به اهداف مندرج در اسناد بالادستی، سند تحول دولت مردمی، سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده و به منظور توانمندسازی زنان آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر و همچنین در راستا اشتغال‌زایی در جهت محرومیت‌زدایی، به نمایندگی سرکار خانم دکتر انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، و بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به نمایندگی جناب آقای محمد جواد فولاد، مدیر عامل محترم بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، موضوعات و تعهدات مورد توافق دو طرف منعقد می‌گردد.

 اهواز اهدا 113 جهیزیه اردیبهشت 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان

خزعلی با اظهار خوشحالی از حضور در جشن اهدا 113 جهیزیه به زوجین خوزستان و جمعی که در تلاش کمک به دیگران با نیت خیر هستند، به توصیف خصوصیات بهترین زندگی پرداخت:" طبق فرمایش امام رضا(ع) بهترین زندگی، کمک کردن به دیگران و زندگی را معنی کردن با زندگی دیگران است و حال دیگری در زندگی تو خوب شود اینکه عده‌ای با نگاه خیر، دستگیری، مهر و محبت و احساس بودن و زنده بودن را منتقل و همکاری کردن می‌تواند معنی انسانیت را در جامعه رواج دهد. اینان برای اهدا زندگی بهتر به دیگران، از خودشان عبور می‌کنند".

 اهواز اهدا 113 جهیزیه اردیبهشت 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان

وی با آرزو توفیقات روزافزون خادمین بنیاد از خداوند منّان برای پابرجا و پرتوان بودن در مسیر کمک‌رسانی، روایت نغز زندگی خوب را اینگونه ادامه داد:" در کنار دردها، رنج‌ها، نداشتن‌ها، مشکلات، سختی‌ها و فشارهای اقتصادی که در سفرها می‌بینیم شاهد این زیبایی‌ها هم هستیم". خزعلی از برنامه‌های حمایتی دولت جهت تأمین درخواست‌های زوجین جوان گفت دولت تلاش می‌کند پشتیبانی‌های لازم را در بخش‌های مختلف، طبق دستور رییس جمهور در بخش جشن‌ها، در اختیار قرار دادن مکان‌هایی جهت اسکان و اختصاص وام‌های مسکن ارائه کند. الزاماتی که ادارات برای[تأمین] خوابگاه متأهلین، ساخت مسکن که از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های جوانان و دستوراتی که در این زمینه داه شده، همه این‌ها برای این است که انشاءالله ازدواج تسهیل و تسریع شود و از خیلی مشکلات و موانع جلوگیری کند. وی همچنین با اشاره به محدودیت امکانات دولت، بر نقش مردم تأکید کرد:" مردم خود باید امکانات در اختیارشان را به اشتراک گذارند و با هم راهی هم بتوانند مسائل زندگی را حل کنند".

 اهواز اهدا 113 جهیزیه اردیبهشت 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان

وی با استناد به سخنان رهبری در عید نوروز امسال تصریح کرد:" مقام معظم رهبری بر مسأله پرهیز از تجمل‌گرایی و خودداری از اسراف تأکید داشتند لذا زندگی‌هایمان را به گونه‌ای دیگری رقم بزنیم.در جامعه رسم کنیم می‌شود با سادگی و مراسم مختصر، زندگی ساده را شروع کرد و جوانان اقدام کننده و پایه‌گذار این سنت حسنه در امسال باشند که همه این‌ها به کشور و فرهنگ ما و تمدنی که ایران و در واقع اسلام پایه‌گذار این تمدن بزرگ مورد ادعا ما است کمک کنیم".

مانور 113 سری جهیزیه اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

خزعلی در انتها با آرزو زندگی خوب و با عشق برای جوانان، از در دستور کار قرار گرفتن آسیب‌های مرتبط با ازدواج در برنامه دولت خبر داد:" ما در بخش پیگیری از آسیب‌هایی که در ازدواج متوجه جوانان است و برای بهتر شدن و ارتقاء سبک زندگی طرح مشاوره برای نوعروسان را داریم. ماهی یک بار مشاورین تماس می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند. این مشاوره برای حاضرین در این جشن رایگان ارائه می‌شود". وی از نمایشگاه توانمندی‌ها هم بازدید و شنونده صحبت‌های خادمین در غرفه‌ها بود. خزعلی بازدیدی هم از مانور جهیزیه داشت.

  جشن اهدا 113 سری جهیزیه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها اردیبهشت سال 1402

بنا به گفته مسؤولین بنیاد آبشار عاطفه‌ها در این مرحله از اهدا جهیزیه، به هر زوج 14 تا 15 قلم وسایل ضروری زندگی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، بخاری، جارو برقی، اتو، سرویس آشپزخانه و چندین وسیله منزل پرکاربرد دیگر به زوجین استان خوزستان اهدا گردیده است. به گفته فولاد برای تهیه هر سری جهیزیه هفتاد میلیون تومان و در مجموع هشت میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است. وی از ادامه اهدا 8000 جهیزیه در گام‌های بعدی در استان‌ها طی سال 1402 همزمان با سفرهای استانی رییس جمهور و هیئت همراه خبر داد.

 اهواز اهدا 113 جهیزیه اردیبهشت 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان

خزعلی در بازدید از غرفه‌ها در جریان مشروح توضیحات غرفه‌داران قرار گرفت.

بازدید حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان از نمایشگاه توانمندیها اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، طی بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها، شکوه عملکرد بنیاد اینگونه توصیف کرد:" در این مجموعه تلاش، روحیه جهادی، ایثار، اخلاص و محبت و توجه به اقشار نیازمند مشخص است. باید خداقوت بگویم". وی از ملّت ایران و خیرین خوزستان تقاضای حمایت کرد تا خادمین مجموعه بتوانند بیش از این در سطح کشور و استان‌‌های محروم و خوزستان کمک کنند".                                                                                                                                                   د 

سردار حاجتی نمایشگاه توانمندیها اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

سردار عبداارضا حاجتی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان هم در سخنرانی کوتاه خود خدمات بنیاد را اتفاق بزرگ نامید:" گردهم آمدن برای حرکت، یک جهاد بزرگ است. انواع کمک‌های مهربانانه‌ای که درب منزل مردم می‌برید و کمک‌هایی که در سیل خوزستان رساندید، بزرگی خودتان را به استان خوزستان ثابت کردید".

لازم به یادآوری است که سپاه پاسداران اهواز در برپایی مراسمات مذکور همکاری شایان و قابل تقدیری را به عمل آورده است. همچنین علاوه بر انعکاس خبر در واحد خبر استانی سیما خوزستان، خبرگزاری‌های تسنیم، مهر، جمهوری اسلامی، بسیج نیوز، رسا، معراج نیوز، کرنا و ایرانا جشن بزرگ جهیزیه را انعکاس خبری دادند.

انعکاس گستردگی خدمات مختلف بنیاد در رویدادهای اردیبهشت ماه سال 1402
 

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

برچسب ها: دکتر انسیه خزعلی, معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور, اولین نمایشگاه توانمندیهای بنیاد آبشارعاطفه ها در اهواز , اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز, امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و معاون ریی سجمهور در امور زنان و بانوان, محسن رضایی معاون اقتصادی دولت سیزدهم, جشن اهدا 113 سری جهیزیه اهواز


Slide 1
اشتراک
مطلـب