حضور محمد جواد فولاد در جمع خادمان الحسین(ع) مواکب اربعین و درمانگاه بنیاد آبشار عاطفه‌ها

همچنان که نوای حزن‌انگیز اربعین به تپش قلب‌های بیقرار زائرانش پیوند می‌خورد، مواکب بنیاد هم بر شتاب استقبال از آن‌ها افزود‌ه‌اند.

مواکب ویژه اربعین بنیاد آبشار عاطفه‌ها از جمله موکب مرکزی(اهل بیت(ع))، که با زائرین اربعین با ارائه خدمات مختلف به ویژه ایجاد درمانگاه مجهز با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همراه و همدل شده‌اند، از اواخر مرداد ماه جاری فعالیت خود را شروع نموده‌اند و طبق برنامه‌ریز‌های صورت گرفته تا روز اربعین، مصادف با 15 شهریور ماه سال1402، ادامه خواهد داشت. فعالیت بیش از 16 موکب بنیاد آبشار عاطفه‌ها با نزدیک شدن به مراسم این روز خدماتشان نیز بیشتر و فشرده‌تر می‌شود.

آرش حسین نژاد، مسؤول آشپزخانه موکب اهل بیت(ع)، در موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) عمود794، راه اندازی درمانگاه با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهریور ماه سال 1402، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)

آرش حسین نژاد، مسؤول آشپزخانه موکب اهل بیت(ع)، نیز در رابطه با خدمات موکب دفتر مرکزی گفت:" امسال برای اولین بار به صورت تجمیعی در موکب اهل بیت عمود 794 سه استان خراسان رضوی، تهران و مازندران همراه با آذربایجان غربی در خدمت زائرین عزیز اربعین هستند. در آشپزخانه  برای هر سه وعده اصلی تعداد 3000 پرس غذای گرم و 1000 پرس میان وعده مجموعا 10 هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع می‌کنیم. انبار مرکزی هم در جوار این موکب قرار دارد و امانتدار نذورات مردم عزیز این سه استان هستیم واقلام به صورت تجمیعی نگهداری می‌شود. سعی داریم به صورت منظم و به بهترین حالت واسطه‌ رساندن امانت آنها به مردم باشیم". از دیگر برنامه‎‌های ویژه موکب اهل بیت برای پوشش هرچه بهتر خدمات آن راه‌اندازی «رادیو موکب» در محل عمود 794 است. موضوعات برنامه‌های این موکب شامل حوزه و خدمات فرهنگی، تبیین جایگاه خدمت و معرفی ظرفیت‌های مواکب بنیاد به 3 زبان می‌باشد. همچنین حسین نژاد مدیریت امورشعب مازندران، شعبه فریدون کنار، قرارگاه رسانه مازندران و معاونت حقوقی کشور بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها را عهده‌دار است. همزمان با شروع فعالیت این موکب دکتر سلگی، معاون سیاسی وامنیتی استاندار، دکتر عبادی مدیر کل عتبات وعالیات و رسولی، سرپرست دفتر امور دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران بازدید به عمل آوردند.

موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) عمود794، راه اندازی درمانگاه با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهریور ماه سال 1402، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)

ایجاد درمانگاه موقت با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و حضور کادر درمانی خبره این سازمان نیز یکی دیگر از امکانات رفاهی و خاص موکب اهل بیت(ع) است که به صورت رایگان دارای بخش‌های متعدد پذیرش و معاینه بیمار، ارائه خدمات درمانی سرپایی و بستری با امکانات و دستگاه‌های تشخیصی ضروری مانند چندین تخت‌ بیمارستانی و نوار قلب، تزریقات و پانسمان، داروخانه و آمبولانس است.

دکتر رفیعی،نماینده هلال احمر در موکب اهل بیت(ع)، فعالیت درمانگاه بنیاد آبشار عاطفه‌ها با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) عمود794، شهریور ماه سال 1402، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)

دکتر رفیعی،نماینده هلال احمر در موکب اهل بیت(ع)، درخصوص همکاری نزدیک این سازمان با بنیاد آبشار عاطفه‌ها اظهار داشت:"ما خدمات بهداشتی را از قبل برنامه‌ریزی کردیم. کنترل غذاها، ارتباط با مواکب، کنترل آب سالم و غذای سالم به عهده گرفته‌ایم و انواع بیماری‌ها را پوشش می‌دهیم. امکانات درمان بیماری‌های داخلی، قلبی و ریوی، گوارشی، عفونی، آسیب‌های ناشی از پیاده‌روی مثل تاول‌های پا و گرفتگی عضلانی، پیشگیری و درمان گرمازدگی را فراهم نموده‌ایم. وی از بنیاد قدردانی نمود خدمات آن را باارزش خواند.

نرگس گنجی، مدیر امور بین‌الملل بنیاد آبشار عاطفه‌ها، موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) عمود794، بازدید از درمانگاه با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهریور ماه سال 1402، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)

نرگس گنجی، مدیر امور بین‌الملل بنیاد آبشار عاطفه‌ها، با حضور در درمانگاه ضمن بازدید دقیق از فرآیند خدمات درمانی در نظر گرفته شده بیان داشت:"بنیاد طبق سنوات هرساله در عمود 794 خدمت‌رسانی به زائرین پیاده ابا عبدالله الحسین(ع) را  در این مسیر به عشق امام حسین(ع) ارائه می‌دهد. درمانگاه ویزیت رایگان و درمان زائران با بیماری خاص را نیز در برنامه کاری دارد و خدمت در این مسیر توفیق است". گنجی سپس از مدیر عامل و همکاران خود سپاسگزاری کرد.

حضور محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها، حضور در مرز شلمچه و سپس بازدید از موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) عمود794، شهریور ماه سال 1402، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)

همچنین حاج آقای محمد جواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، از شب 13 شهریور ماه با حضور در مرز شلمچه و بازدید از موکب استان خوزستان سفر ویژه اربعین حسینی خود را با هدف کسب توفیق زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع)، خداقوّت گفتنی صمیمی به همکاران و خادمین و نیز آگاهی از میزان کیفیّت خدمات مواکب و سطح رضایتمندی از مطلوب بودن آن‌ها آغاز کرد و در ادامه با سفر به مسیر نجف و کربلا، محل استقرار موکب مرکزی عمود794، با خادمین حاضر در آنجا به گفتگو پرداخت و در جریان امور پذیرایی، اسکان، بهداشت وسایر مسائل زائرین قرار گرفت.

غرفه فرهنگی قرارگاه سبحان مشهد، موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) عمود794، شهریور ماه سال 1402، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)

موکب مرکزی که علاوه بر تهیه خدمات غذایی، بهداشتی و اسکان با همکاری خادمان قرارگاه سبحانِ مشهد، مسؤول غرفه فرهنگی، به اجرا برنامه‌های فرهنگی با موضوعاتی نظیر رسالت قیام و پیام شهادت امام حسین(ع) و شهید و شهادت پرداخته‌ است در شب سیزدهم شهریورماه به استقبال میهمان ویژه خود، مدیرعامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها، رفت. مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها در شب سیزدهم شهریور ماه، در آستانه اربعین امام حسین(ع)، با حضور در موکب مرکزی شاهد یکی از اجراهای گروه سرود میعاد و سایر برنامه‌های قرارگاه بود. شایان ذکر است غرفه مذکور علاوه بر نصب بنر برای ثبت دلنوشته‌های اربعینی زائرین، اجرا گروه سرود کشوری میعاد را نیز در فهرست برنامه‌های خود قرار داده بود.  

) موکب پذیرایی بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها درمرز ریمدان و میرجاوه سیستان، ایّام اربعین حسینی، شهریور ماه سال 1402

سایر مواکب خدکتگزار بنیاد ویژه مراسم بنیاد هم خدماتی مشابه موکب مرکزی را انجام می‌دهند. مواکب آماده خدمت بنیاد آبشار عاطفه‌ها در مراسم اربعین سال جاری بدین ترتیب هستند موکب اهل بیت(ع)(دفتر مرکزی) با همکاری چهار استان خراسان رضوی، مازندران، تهران و آذربایجان غربی در مسیر نجف به کربلا عمود 794 مستقر می‌باشند. اصفهانی‌ها در شهر نجف عمود 974  ،لرستان هم در نجف روبروی مسجد حنانه و گیلان در بدایة حبل العباسِ کربلا میزبان زائرین است. شعب استان‌های موکبدار داخل ایران هم که با شوری حسینی به پذیرایی پرداخته‌اند بدین قرارند موکب امام حسین(ع) و ام‌البنین(س) استان کهگیلویه و بویراحمد مرز شلمچه، موکب رقیّه خاتون کردستان در گردنه صلوات آباد سنندج، استان سیستان و بلوچستان در پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه و در دانشگاه ولایت ایرانشهر، کرمانشاه در مرز خسرویِ شهر قصرشیرین، موکب ابن‌الرضا(ع) قزوین در سه راهی شامی شاپ هتل جهانگردی تاکستان، ایلام در پایانه‌های مرزی مهران و شعب خوزستان در مرز چذابه عمودهای 39 و 42 و در مرز شلمچه موکب شهید بختیاری این استان در تب و تاب استقبال زوّار هستند.

خانم کنعانیان، امور شعب کردستان، موکب رقیّه خاتون، مراسم، اربعین شهریور ماه سال 1402

از سوی دیگر امسال برای اولین بار امورشعب استان کردستان با همراهی بانوان خستگی‌ناپذیر اهل تسنن اقدام به برگزاری موکبی با عنوان «رقیه خاتون» در گردنه صلوات آباد سنندج، محل تردد زائرین اربعین، کرده است. بانو کنعانیان، مدیر امورشعب و موکب اربعین کردستان، با اشاره به پخت 500 تا 1000 پرس غذا در روز در موکب رقیه خاتون مستقر در مرز باشماقِ مریوان افزود:"خدمات برای زائرینی که مشرف به زیارت امام حسین(ع) هستند همراه با میان وعده آب معدنی، آبمیوه، کیک و عصرانه است". در این رابطه موضوعی که به گفته وی فوق‌العاده مهم است حضور بانوان پرشور اهل سنت منطقه برای خدمت‌رسانی به زائرین است بانوانی که همواره آرزوی خادمی زائران حسینی را دارند. وی ادامه داد:"یکی از نکات مهم در استان کردستان ارادت اهل سنت این منطقه به اهل بیت و به ویژه امام حسین(ع) است که اهل شیعه و تسنن نمی‌شناسد. اربعین یک ظرفیت بسیار بزرگ برای معرفی کردستان به عنوان یک استان مهمان‌نواز و علاقه‌مند به اهل بیت(ع) است که به همین دلیل ماه‌های محرّم و صفر برای مردم کردستان بسیار مهم و دارای ویژگی‌های خاص خود است و مردم به خود اجازه نمی‌دهند در هیچ جای استان مراسم شادی برپا نمایند".

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

تنوع خدمات شبانه‌روزی مواکب فعال اربعین و همکاری کارکنان شعب به مواکب در شهریور ماه سال 1402 چه در خاک ایران و چه در عراق مانند رنگین کمان، در آسمان ارادت به ائمه(ع) درخشیدن گرفته است. امورشعب همدان با ارسال وسایل پخت نان، و 10 تن هندوانه و 1 تن سیب زمینی به مرز مهران با اهالی موکب این مرز همکاری کرد. موکب چذابه در عمود 45 دعای عهد، آل یاسین وزیارت عاشورا را قرائت می‌کنند و شوشتر و اهواز مراسم تعزیه‌خوانی اجرا کرده‌اند. در 30 مرداد موکب ایلام در مرز مهران زائرسرا خود را برای اسکان خواهران و برادران با نصب 3 دستگاه کولر گازی، 2 اجاق گاز و موکت کردن آن آماده کرد. موکب ایلامی‌ها با پشتیبانی امورشعب و شعب مهران، آبدانان، بدره، سرابله، ملکشاهی، بدره و سایر شعب پذیرایی‌هایی مختلف مانند 1000پرس شام، 2000 وعده بسته صبحانه، 3000 پرس میان‌وعده و ارقامی بالاتر را در خدمات اربعین امسال ثبت کردند. موکب ابن‌الرضا(ع) قزوین هم با با بهره‌مندی رایگان از امکانات رفاهی هتل جهانگردی تاکستان علاوه بر تأمین اقلام غذایی و محل اسکان زوّار، بسته‌های فرهنگی(چاپ تراکت حاوی زیارت عاشورا، قدم‌های نذر ظهور و جاکلیدی حجاب و عفاف) را برای توزیع بین مسافرین تهیه کردند. هادی عسگری، نماینده مدیران مواکب استان قزوین در سازمان عتبات عالیات، از این دیدار و تشکر داشت. این موکب کار خود را از 26مرداد آغاز کرده است وتا 16 شهریور جاری ادامه دارد.

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

آبادانی‌ها پذیرایی با میوه را به عنوان یکی از میان وعده‌های موکب خود انتخاب کردند و در موکب شلمچه تصاویر پخت 2500 پرس پلو قیمه، 2500 تاس کباب  را گزارش کرده‌اند و شوشترری‌ها نیز پخت 300 پرس پلوجوجه را در برنامه داشتند. رییس اداره اوقاف وامور خیریه به همراه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز  از موکب خوزستان بازدید کردند. رقیه خاتون(س)(خادمین شهدا) کردستان هم نصب بنر خوش‌آمدگویی و ایجاد سردخانه سیّار جهت نگهداری مواد غذایی را به توزیع غذای گرم و میان‌وعده افزود.  شعبه خوی با اقدامی ابتکاری 2400 کیلو پیاز داغ و 5/1 تن رب گوجه فرنگی را برای خدمات اربعین ارسال نمود. شعبه باشت کهگیلویه و بویراحمد پخت 250 پرس غذا را در نظر گرفته است. قرارگاه مرکزی، پشتیبان ویاس نبی هم با ارسال محموله مواد غذایی به سیستان از ارائه خدمات بهتر توسط مواکب این منطقه پشتیباین کردند. قرارگاه پشتیبانی امام زین‌العابدین(ع) تهران نیز در 26 مرداد هم پای سایر قرارگاه‌ها 10 تن مواد غذایی شامل روغن، رب گوجه فرنگی، قند، آب معدنی و سایر مواد غذایی را به خادمین موکب سیستان رسانید. موکب شوشتر طبخ 200 پرس ماکارونی و همین تعداد استانبولی، 500 لیوان شربت و خدماتی دیگر از این دست را ارائه می‌کند. موکب امورشعب خوزستان با نام«شهید ایرج دستیاری» در مرز شلمچه، محل پیاده شدن مسافران از اتوبوس، بزرگ‌ترین موکب این مرز است. اجرا نمایش «دو متری زمین» توسط شعبه مهدیشهر سمنان یکی از خدمات مذهبی و فرهنگی بنیاد می‌باشد. موکب شهدا گچساران با 500 پرس چلوخورشت سعی در پذیرایی شایسته از میهمانان امام حسین(ع) داشتند.

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

در کنار تمام عظمت زیبایی مراسم و آیین‌های اربعین که شعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها در برپایی و پاسداشت آن تلاش کرده‌اند برخی شعب هم سعی در زنده نگه داشتن آن با ارائه خدمات دیگر برای جامعه هدف نموده‌اند. شعبه بروجردِ لرستان در هشتم شهریور ماه جاری به توزیع 200 بسته مواد غذایی شامل رب، روغن، ماکارونی و برنج به مبلغ 50 میلیون تومان بین مهرجویان نمود. شعبه مسلم بن عقیل مشهد نیز با حضور مددجویان تعداد 40 بسته معیشتی شامل روغن، رب، بیسکویت و ماکارونی را به آنان تقدیم کردند.

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات شعب و مواکب در مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, اربعین حسینی, افزایش خدمات مواکب اربعین, غرفه قرارگاه سبحان مشهد, درمانگاه و داروخانه موکب مرکزیعمود794, چایخانه و رادیوموکب عمود794, همکاری هلال احمر با موکب اهل بیت, مرز شلمچه موکب خوزستان, شانزده موکب فعال بنیاد آبشار عاطفه ها اربعین1402, معاون امور بین المللی بنیاد آبشار عاطفه‌ها


Slide 1
اشتراک
مطلـب