تدوام جریان مهر حسینیِ خدّام با پذیرایی از زائران اربعین

خادمان مواکب بنیاد آبشار عاطفه‌‎ها در  اربعین حسینی و در مسیر بازگشت همچون امامشان در میهمان‌نوازی از زائران سنگ تمام گذاشتند.

با آغاز ایّام اربعین حسینی و شروع شهریور ماه سال 1402 به ویژه پانزدهیمین روز این ماه که مقارن با اربعین امام حسین(ع) بود، بیش از 16موکب خدمتگزار بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها که در شهرها و مرزهای مختلف ایران و عراق به ویژه در مسیر نجف به کربلا با جان و دل تقریبا بیش از 15 روز از میهمانان عزیز امام حسین(ع) پذیرایی کردند، خدمات و استقبال از زوّار این امام همام را در روز اربعین به اوج رساندند ودر مسیر بازگشت نیز پذیرای شایسته‌ای را با سلام و صلواتی درخور زائرین حسینِ بن علی(ع) در طبق اخلاص گذاردند و حضور حاج محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، و مصطفی و مرتضی فولاد، اعضاء هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، محل خدماتدهی مواکب به ویژه موکب اهل بیت(ع)(مرکزی) روحیه خدمت‌رسانی خادمین را دوچندان کرد.

مراسم اربعین، عمود794، بازدید مدیر عامل از موکب اهل بیت(ع) و تشکیل جلسه، شهریور ماه سال 1402

حاج محمد جواد فولاد در سفر کوتاه خود و دیدار با اهالی موکب مرکزی در معیّت مسؤولان موکب بود و ضمن اطلاع از چگونگی روند خدمات آشپزخانه، اسکان، چایخانه، رادیوموکب و سایر بخش‌ها گفتگویی کوتاه نیز با زائرین داشت. اعضاء هیئت مدیره نیز در سفر کوتاهی که به سرزمین کربلا داشتند طی گپ و گفتی که با خادمین و مسؤولین موکب اهل بیت(ع) در عمود 794 داشتند از برنامه خدمات اربعین سال 1402مطلع شدند.  

دکتر مرتضی فولاد،عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، عمود794، بازدید از موکب اهل بیت(ع)، شهریور ماه سال 1402

دکتر مرتضی فولاد،عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، پس از بازدیدی که از قسمت‌های مختلف موکب اهل بیت(ع) داشت و شنیدن توضیحات و صحبت‌های خدّام و مسؤولین موکب، خدمات آنان را جهادی خواند و تأکید نمود:"خدمات نماد عشق به ابا عبدالله الحسین(ع) است. این عشق به امام حسین(ع) و شور خدمت را همچون همیشه در طول سال در این ایّام خاص هم در خادمین اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده کردیم. لازم است خدمت جهادی و 24 ساعته این ایّام دیده شود. سیل عظیم مردم و زوّار امام حسین(ع) به سمت سرزمین عشق، کربلای معلی، جاری است و این امکان فراهم نمی‌شود مگر اینکه خدّام امام حسین(ع) به این صورت ارائه خدمت کنند و بدین صورت ریل‌گذاری انجام شود. برای حرکت قطار عشق به سمت کربلا معلی ما هم اینجا حاضر شدیم و به رسم وظیفه، خدا قوّتی بگوییم به همکاران عزیزمان در این بنیاد که خالصانه و جهادی به امام حسین(ع) خدمت کردند. وی در انتها، سخنانش را با ذکر آرزوهایی با حال و هوایی حسینی به اتمام رسانید:"انشاءالله همیشه خداوند همیشه توفیق را به ما بدهد که در این مسیر بتوانیم قرم برداریم و تک تک ثانیه‌هایمان خالصانه برای امام حسین(ع) باشد". 

فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تهران و مدیر اجرایی موکب اهل بیت(ع) در عمود794، بازدید از موکب اهل بیت(ع)، شهریور ماه سال 1402

فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تهران و مدیر اجرایی موکب اهل بیت(ع) در عمود794، که اعضاء هیئت مدیره را طی بازدید از بخش‌های مختلف موکب اهل بیت(ع) همراهی می‌نمود، به تشریح جزئیات فعالیت و خدمات موکب اهل بیت(ع) پرداخت:"2 دستگاه یخساز را استفاده می‌کنیم. هر دستگاه 39 قالب دارد و هر 4 ساعت یک بار، 39 قالب یخ می‌سازد که ما نه تنها یخ چایخانه و شربتخانه خودمان را تهیه می‌کنیم بلکه شربتخانه‌های مواکب اطراف که تقریبا 7 یا 8 موکب هستند نیز یخ مورد نیاز خود را از ما دریافت می‌کنند". مدیر اجرایی موکب اهل بیت(ع)در ادامه بازدید هیئت مدیره از نحوه توزیع نان‌های غرفه نانوایی گفت:"روزانه 4000 قرص نان پخت می‌کنیم و با توجه به اینکه هر قرص نان به دو قسمت تقسیم می‌شود روزانه 8000 نان توزیع می‌شود که نان مورد نیاز موکب خودمان در عمود 794 و همچنین نان موکب اصفهان در عمود 974 را تأمین می‌کند". وی از ظرفیت خوب موکب اهل بیت(ع) و پشتیبانی قوی از موکاب بنیاد و سایر مواکب در همسایگی موکب مذکور هم سخن گفت:"17 ماشین سنگین حامل مواد غذایی تهیه شده برای موکب اهل بیت(ع) می‌باشد. ما از 31 مرداد در عراق مستقر شده‌ایم و از دوم شهریور گروه شروع به پخت مواد غذایی کرده است و با وجود اینکه به اربعین زمان کمی مانده است و حجم بالای خدمات و مصرف مواد غذایی قابل توجه بوده است همچنان تقریبا 8 ماشین چون فضا نداریم بارشان را خالی نکرده‌اند و به مواکب در همسایگی موکب اهل بیت(ع) هم کمک می‌رسانیم؛ شکرشان را ما تأمین می‌کنیم، به موکب اصفهان روغن، آبلیمو، شکر، یخ ونان را در کل از ما تحویل می‌گیرند".

حسین نژاد، مدیر آشپزخانه موکب اهل بیت(ع) عمود794، شهریور ماه سال 1402

حسین نژاد، مدیر آشپزخانه موکب اهل بیت(ع)، نیز از برنامه جدید بنیاد برای ارتقاء کیفیت خدمات اربعین در موکب اهل بیت(ع) برای اعضاء هیئت مدیره توضیح داد:"تجمیع مواکب استان‌ها[ی خراسان رضوی، تهران، مازندران] اتفاق نیکی بوده است و اولین اثرش کاهش هزینه‌های جاری بوده است و امیدواریم این اقدام باعث خیر و برکت باشد و ما افتخار داشتیم به واسطه خیّرین عزیز مواد غذایی را از 3 استان خراسان رضوی، تهران و مازندران تأمین کنیم و به قول خود جامه عمل بپوشانیم و روزی 10 هزار پرس غذا و یک میان وعده را به دست زائرین برسانیم".  

بانوعیوض خانی، مسؤول نانوایی موکب اهل بیت(ع)عمود794، شهریور ماه سال 1402

بانو عیوض خانی، مسؤول نانوایی موکب اهل بیت(ع)، نیز درباره فعالیت نانوایی موکب اهل بیت(ع) از پخت 3 نوع نان یاد کرد و تصریح نمود:"امسال هم مثل سال‌های گذشته در مسیر نجف به کربلا با برپایی موکب اهل بیت(ع) در عمود 794 در خدمت زائرین آقا هستیم. در ایستگاه نانوایی روزانه 4000 قرص نان پخت می‌شود. پخت 3 نوع نان لواش، بربری و روغنی را به عنوان میان وعده داریم و پذیرای زائران عزیز آقا و قرارگاه‌های دیگر هستیم".

مراسم اربعین، موکب امام حسین استان کهگیلویه و بویر احمر، مرز مهران، شهریور ماه سال 1402

به موازات فعالیت مواکب فعال منتهی به کربلا معلی،مواکب برپاشده در  داخل شهرهای ایران مانند ابن‌الرضا(ع) قزوین و رقیّه خاتون کردستان که در مسیر عبور زائرین پیاده اربعین قرار دارند نیز با تمام توان برای ارائه بهترین خدمات از مسافران این سفر،سفری با رایحه بهشت به میزبانی ابا عبدالله الحسین(ع)، امکانات و شرایط پذیرایی را فراهم کرده‌اند. خبرگزاری‌های بسیاری در پوشش چند و چون تلاش‌های بی‌چشمداشت اجر و مزد نیز تلاش کرده‌اند.

روناک کنعانیان،مدیر امورشعب کردستان و مدیر موکب رقیّه خاتون(خادمین شهدا)، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402، موکب مستقر گردنه صلوات آباد سنندج

خدمات صادقانه موکب رقیّه خاتون استان کردستان،که همّت خادمین اهل تسنن بنیاد آبشارعاطفه‌ها کردستان سرچشمه خدمات آن است، توجه محافل خبری از جمله خبرگزاری شهیدیاران را به خود جلب کرده است. روناک کنعانیان،مدیر امورشعب کردستان و مدیر موکب رقیّه خاتون(خادمین شهدا)، در مصاحبه با این خبرگزاری با اشاره به اینکه این موکب مستقر در گردنه صلوات آباد سنندج فعالیّت خود را از 27 مرداد شروع کرده است و تا 15 شهریور مقارن با اربعین حسینی(ع) ادامه خواهد داشت گفت:"این موکب از زائرانی که از تهران و شهرستان‌های دیگر عازم کربلا از مرز باشماق مریوان بودند استقبال کرده است". وی خدمات موکب را برشمرد و رسم مهمان نوازی کردستان‌ها ذکر کرد:"موکب حضرت رقیّه خاتون(س) با ارائه خدمات اسکان شبانه، وضوخانه و محلی برای اقامه نماز، پذیرایی و سرویس‌های بهداشتی در مدت تردد زوّار در خدمت زائرین حضرت امام حسین(ع) بوده است". کنعانیان در ادامه عنوان کرد 12 خانم و 16 آقا خادمان موکب هستند که شبانه روز مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند. کنعانیان اینگونه خدمات را نشانه عشق به زوّار امام حسین(ع) و نماد اتحاد شیعه و سنّی معرفی نمود و قبول این موضوع را برای دشمنان بسیار سنگین دانست و با ابراز خرسندی از دومین سال تردد زائران از مرز باشماق توضیح بیشتری از فعالیت موکب ارائه کرد:" چهار غرفه، دو غرفه مختص کتاب و بسته‌های فرهنگی، غرفه‌ای اختصاص به کودک و نوجوان و غرفه‌ای هم برای پذیرایی زائرین آماده شده است. هر روز با حداقل 500 پرس غذا در سه وعده  پذیرای زائرین هستیم".  کنعانیان سخنان خود را با یادآوری مدد خداوند و ابراز سپاس از زحمات استاندار خدوم کردستان و مسؤولان پرتلاش به پایان رساند و میزبانی از زائرین را افتخاری بزرگ خواند  اظهار امیدواری کرد روند خدمات در سالیان بعدی به بهترین نحو صورت بگیرد. بانوی موکبدار کردستان ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین نیازمندان را پایان بخش خدمات موکب اردستان ویژه اربعین عنوان کرد. 

امورشعب همدان، پخت و توزیع 400 پرس غذای گرم(پلو قیمه) بین خانواده‌های زندانی ویژه مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

سایر شعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها همپای همکارانشان در مواکب، مراسم اربعین حسینی(ع) را گرامیداشتند و همراه هموطنان از سفر برگشته به خدمات خود ادامه دادند. شعبه دشتستان استان بوشهر پخت 250 پرس غذا جهت توزیع بین مددجویان، مدّاحی و پذیرایی در شعبه با آش بوشهری، نان و پنیر، حلوا، کیک فنجونی، خرما کنجدی، رنگینک و تنقلات را برای مراسم اربعین امسال در نظر گرفت. شعبه چرام استان کهگیلویه و بویراحمد هم 70 بسته معیشتی را در روز اربعین سال 1402 توزیع کرد. امورشعب و شعب بزینه رود، طارم و قیدارِ استان زنجان هم با برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع بسته‌های غذایی، پخش تراکت عملکرد بنیاد و برگزاری روضه در روزاربعین به سوگواری مولایمان امام حسین(ع) واهل بیت مطهّرش پرداختند. موکب ابن‌الرضا(ع) قزوین نیز استقبال بی‌نظیر خود از مسافراین را با همکاری ستودنی هتل جهانگردی متوقف نکرد و برای جاماندگان اربعین به صورت نوآورانه‌ای اقدام به پخت 4 دیگ آش رشته ، 1000 پرس جوجه کباب و ایستگاه صلواتی کرده است.  استان آذربایجان غربی مستقر در موکب مرکزی  نیز خدمات رفاهی مانند بخش ماساژ و بادکش هم در برنامه خدماتی خود گنجانده بودند. امورشعب خوزستان در مرز شلمچه با پذیرایی ناهار از زائرین در حال بازگشت از کربلا، همدلی خود را با آنان همچنان ادامه داد. امورشعب همدان به منظور پاسداشت اربعین سرور شهیدان پخت و توزیع 400 پرس غذای گرم(پلو قیمه) بین خانواده‌های زندانی را اجرا نمود.

گلچینی از صحنه‌های همدلی خادمین و زائرین اربعین حسینی شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب و شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال1402

خدمات مواکب وشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مراسم اربعین، شهریور ماه سال 1402

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها, اربعین حسینی, افزایش خدمات مواکب اربعین, خدمات شعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها در اربعین حسینی, شهریورماه سال1402, اعضاء هیئت مدیره, دستگاه یخساز و مه پاش در موکب مرکزی, موکب رقیّه خاتون کردستان, چایخانه و رادیوموکب عمود794, موکب اهل بیت(مرکزی), مهمانسرا جهانگردی تاکستان قزوین


Slide 1
اشتراک
مطلـب