تدارک سفره افطاری شامگاه شب‌های قدر در سراسر کشور به میزبانی بنیاد آبشار عاطفه‌ها

شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه­‌ها در شب­های قدر و شب­‌های پایانی ماه رمضان با پویش سفره­‌های مهربانی و طرح بابا علی در کشور از نیازمندان به ویژه ایتام با افطار پذیرایی کردند.

 ویژه برنامه­‌های «سفره­‌های مهربانی» و «بابا علی» پویش­‌هایی با هدف هم­ سفره و هم ­غذا شدن با محرومان جامعه­ و تقدیم برکات وعده سحر و افطار به همنوعان می­‌باشد. از سوی دیگر، پذیرای روزه­‌داران بودن و برپایی سفره­‌های نوعدوستانه از آداب نیکو و ستوده معروف در بین روزه‌­داران مؤمن است که از سفارشات مؤکد اسلامی می­‌باشد. طرح­‌های فوق نیز با نام‌های دیگری هرساله به منظور عملی کردن تعالیم دینی و تثبیت روحانیت و معنویت نوعدوستی در اندیشه و ضمیر اقشار مختلف است و خادمین تمامی نمایندگی­‌های بنیاد در استان‌های کشورمان مراسمی از این دست را به ویژه در ماه صیام و رحمت سال 1401 برگزار کرد.

birjand

بر این اساس ویژه­ برنامه­‌های فوق چه در وعده سحر، افطار(به صورت برپایی سفره‌­های مهربانی یا تحویل بست­ه‌های آماده درب منزل مهرجویان) و چه در قالب رزمایش و اهدا بسته معیشتی(عمدتا شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات، پروتئین حیوانی، لبنیات، خرما و طعام گرم) به صورت گسترده در شب­‌های مبارک قدر و واپسین روزهای ماه مبارک به همت خادمین بنیاد آبشار عاطفه‌­های گچساران(25 هزار پرس طعام گرم افطار و 500 سبد معیشتی)، اردبیل، خراسان رضوی و شمالی و جنوبی(اهداء 526 پرس طعام گرم و بسته افطاری برای بیش از 500 مهرجو به شعبات عام، ایتام و درمان بیرجند در شب 27 ماه رمضان)، آذربایجان شرقی، قزوین، خمین، کرمانشاه، گیلان، ایلام، زنجان، ساری، استان کرمان تعداد 4060 پرس طعام گرم و شعبه عام کرمان(200 سبد معیشتی)، شعبات اردل و میانکوه استان چهار محال و بختیاری (120 پرس طعام گرم)، شعب اراک و ساوه و کمیجان و ... (توزیع 300 پرس طعام گرم در وعده افطار همراه با پذیرایی، شهرستان کمیجان با اجرا طرح بابا علی، طعام آماده را درب منزل مهرجویان تحویل دادند)، ابهر(تهیه 100 پرس غذای گرم برای ضیافت افطار و توزیع 110 پرس غذای گرم بین مهرجویان)، شعب سقز و سوگند کردستان(شب 23 رمضان میزبان 200 مدجو و ایتام بودند، تهیه 58 سبد کالا ویژه عید فطر، دیواندره از بیش از 300 خانوار مهرجو و ایتام پذیرایی کردند) به اجرا درآمد.

kordestan-1

شایان ذکر است طرح بابا علی عمدتا در استان­‌های شمالی و غربی کشور به اجرا درآمد و در راستای اجرا دو پویش سفره­‌های مهربانی و باباعلی، برخی استان­‌ها مانند کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، کردستان، لرستان، ابهر و ... رزمایش همدلی اهدا سبد غذایی را نیز در برنامه­‌های ویژه ماه مبارک گنجاندند که در خبرگزاری­‌ها و روزنامه‌­های داخلی بازتاب گسترده‌­ای داشت.

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور: بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, ماه رمضان, ضیافت افطاری, شبهای قدر1401, افطاری کل کشور1401


Slide 1
اشتراک
مطلـب