برگزاری کارگاه آیین همسرداری و اهدا جهیزیه همزمان با میلاد حضرت زینب(س)

قرارگاه سبحان، دشتستان، چهارمحال و بختیاری و اراک با کارگاه خانواده و اهدا جهیزیه، میلاد حضرت زینب(س) را جشن گرفتند.

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب(س)، بانوی استوار و باصلابت دشت کربلا که علیرغم وجود سنگین‌ترین غم‌های دنیا متعهّد به حفظِ انسجام خانواده بودند، به همّت خادمین بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در قرارگاه سبحان مشهد، شعب استان چهارمحال و بختیاری، مرکزی و دشتستان مراسم باشکوه جشن در کنار برگزاری کارگاه آموزش خانواده و رزمایش جهیزیه به اجرا درآمد. وسایلی مانند یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، بخاری گازی، ماشین لباسشویی، یک تخته فرش، پنکه پایه بلند، سرویس قابلمه تفلون، اتو، پتو، سرویس غذاخوری چینی، آرکوپال یا بلور و و تعدادی دیگر از وسایل برقی آشپزخانه در جهیزیه‌ها قرار داده شده است. جهیزیه نوعروسان اراکی علاوه بر اقلام مذکور دارای خردکن برقی و سرویس چاقو آشپزخانه هم بودند.

آبان ماه سال1402، اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری

معاونت حوزه خانواده به مدیریت بانو رسوخی یکی از بخش‌های فعّال قرارگاه سبحان است که در راستا رسالت خود طرح‎‌های آموزشی مختلفی را در طی سال برای پرسنل به صورت ضمن خدمت و برای مددجویان با هدف ارتقاء کیفی تعاملات خانوادگی اجرا می‌نماید؛ لذا، ایشان با هماهنگی و مشورت محمد جواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، به عنوان کارشناس مجری، در 22 آبان ماه کارگاه آموزشی ویژه همکاران شعب استان چهارمحال و بختیاری را با موضوع «مهارت‌های ارتباطی و نقش عفاف و حجاب در تحکیم خانواده»، روز 23 «اولین دوره آموزشی مهارت‌های همسرداری ویژه نوعروسان تحت حمایت بنیاد آبشار عاطفه‌ها» برگزار نمود. معاون حوزه خانواده 24 آبان با کارگاه آموزشی«آثار عفاف و حجاب و حریم ارتباطات در تحکیم خانواده» میهمان همکاران خود در شعب استان ایلام بود. در جلسه‌ای که معاونت فوق با مدیر امورشعب ایلام جهت هماهنگی امور برگزاری کارگاه تشکیل شد مدیرکل امور بانوان استانداری، مسؤول بسیج جامعه زنان در سپاه امیرالمؤمنین(ع) و مسؤول قرارگاه فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز حضور داشتند. معاون خانوداه قراگاه سبحان اجرا سلسله کارگاه‌های آموزشی را به صورت ترکیبی از آموزش و جشن ولادت زینب(س) در شهر مقدّس مشهد ادامه داد.

 آبان ماه سال1402، کارگاه آموزشی خانواده، آیین همسرداری، عفاف و حجاب توسط قرارگاه سبحان مشهد در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام و مشهد

بهبود و افزایش میزان پوشش اسلامی بانوان، که بهترین و کامل‌ترین نوع حجاب شایسته بانوان مسلمان است، کمک به اصلاح بدحجابی در جامعه، تقویت و تعالی بنیان خانواده، بررسی مبانی و فلسفه حجاب و عفاف، ابعاد شخصیتی انسان، تشویق به تشکیل خاواده، تبیین جایگاه خانواده در اسلام، انواع خانواده، کارکردهای مهم خانواده و ارائه راهکارها و روش‌های تحکیم خانواده از اهداف آموزشی کارگاه‌ها بودند. بنا به گفته برگزارکنندگان، در پایان دوره آموزشی به شرکت‌کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می‌گردد.

 افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

برپایی جشن «افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» که در سالن قرآن و عترت مشهد روز پنج‌شنبه دوم آذر ماه جاری بود آخرین کارگاه آموزشی قرارگاه به مناسبت فرخنده زادروز دخت دردانه حضرت فاطمه(س) تشکیل شد. محمد جواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، دکتر حسن دباغی مقدم، مدرس و مشاور خانواده در حوزه و دانشگاه و عضو شورا اجتماعی محلات مشهد، حجت الاسلام و المسلمین  روح الله ایزدخواه، سیاستمدار و اقتصاددان و دکترای مدیریت تکنولوژی و کارشناس حوزه خانواده، سه سخنران مراسم بودند. رونمایی از گواهینامه اولین دوره آموزشی خانواده، اهدا 3 سری سیسمونی و چادر به مادران نمونه از برنامه‌های ویژه مراسم بود. رسوخی در مراسم پنج‌شنبه که 120 نوعروس تحت حمایت شرکت کرده بودند هدف برنامه را ترویج، تشکیل و تحکیم خانواده در کنار توسعه خانواده‌های ایران اسلامی ذکر کرد. وی خاطر نشان کرد در دور اول کارگاه‌ها در سال گذشته، 150 نوعروس موفق به أخذ گواهینامه شدند. دباغی مقدّم که نخستین سخنران جشن بود بحث مودّت و محبت بین زوجین را مرکز راهنمایی‌های خود انتخاب کرد و تصریح نمود:"اساس زندگی انسان مهارت‌های 14گانه اعتقادی است و در رابطه زوجین، موّدت باید به محبت تبدیل شود. باید همیشه به خود بگوییم که همسر من بهترین همسر دنیاست. تکلیف زن در منزل همچون جهاد است". دبّاغی مقدم پایبندی به قانون احساس تعلّق، ساختن آگاهانه زندگی توسط خودِ انسان با توجه به قانون عمل و عکس‌العمل، و بخشنده بودن یعنی منشاء خیر بودن همانند خداوند که رحمت الهی‌‌اش در نظام هستی جاری است". ایزدخواه، که روش آموزش وی نوع طنز است، با طرح سؤال چه کسی خوشبخت است مخاطبان را به تفکر درباره سخنان خود تشویق کرد و پس از چند دقیقه تعامل، با استناد به احادیث ائمه اطهار(ع) پاسخ را ارائه نمود:"خوشبخت آن کسی است که هم معنی هر حرف و کار خود را بفهمد و هم روش صحیح و قلق کار را بداند مثلا مرد بودن یعنی چه؟". وی در بخش دیگر به نقش کلیدی و حیاتی مادر در تمام مراحل مسیر تربیت اشاره نمود تربیت انسان را مهم‌ترین کار یک انسان و مادرکرد.

 سخنرانی محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها،  افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

پایان بخش جشن سالن قرآن و عترت هم سخنرانی حاج محمدجواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، بود. وی که همراه با شهردار و معاون وی به عنوان میهمانان ویژه مراسم وارد سالن شد در ابتدا سخنرانی از مدیر و پرسنل قرارگاه سبحان که فعالیت‌هایشان در جهت نیل به اهداف و براساس برنامه‌ریزی و گام به گام اجرا می‌شود سپاسگزاری و مباحث آموزشی کارشناسان آن را، آگاهی بخشی کامل برای زوجین اعلام کرد. مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها پس از این مقدمه و تقدیر، عامل اصلی استحکام خانواده را اعتماد به خدا و پایبندی به فرامین و آموزش‌ کلام وحی و اهل بیت(ع) دانست:" با این پایبندی زندگی شکست نمی‌خورد و کلام وحی باید در سرلوحه زندگی مشترک باشد تا زندگی شاد و همراه با آسایش باشد. نماز اولین گام اساسی در زندگی روشن است تا از آسیب زندگی مصون ماند پس شناخت توحید، کلام وحی و امامت، 3 حلقه اصلی‌ ضمانتکننده خانه و خانواده است پس در انجام فریضه الهی تصور نکنیم". مدیر عامل در بخش دیگر مضرات استفاده سوء و عدم مدیریت استفاده از گوشی همراه را برای زندگی مشترک مطرح کرد:"استفاده نادرست از این وسیله زوجین را از زندگی سالم دور می‌کند و از مدار الهی فاصله می‌گیرند و روح و جسم انسان در تاریکی، قصور و تسخیر شیاطین می‌افتند بنابراین ازنورانیت الهی دور می‌شوند و اولین آسیب، صدمه‌ای جبران ناپذیر به اسم فاجعه طلاق است. پس به قانون الهی که برای زندگی ما ترسیم و ابلاغ شده است پایبند باشیم تا امنیّت خانواده پابرجا باشد و بحران در خانواده و جامعه به وجود نیاید و حلال و حرام همچنین حقوق زن بر مرد و مرد بر زن رعایت شود".

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402، حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور

استان چهارمحال و بختیاری هم به یمن زادروز حضرت زینب کبری(س)، دخت عقیله حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع)، و یادبود شهدا مظلوم غزه رزمایش مؤمنانه اهدا 200 سری جهیزیه را با با عنوان«شهدا غزه» در شهرکرد، مرکز استان، 25 آبان سال1402 برگزار نمود. این رزمایش که برپایی آن هم زمان با دور دوم سفر رییس جمهوری و هیئت دولت سیزدهم به استان چهار محال و بختیاری بود با پشتیبانی قرارگاه جهاد اجتماعی کشور صورت گرفت تا خادمین امورشعب چهارمحال و قرارگاه جهاد اجتماعی دست در دست یکدیگر با کمک دیگر ظرفیت‌های مردمی آینده‌ای روشن و امیدبخش را برای جوانان ایران اسلامی رقم زنند. حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور، فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور، بانو عبدالهی، مدیر امورشعب شمال استان چهار محال و بختیاری، مدتی کوتاه را در جشن به صحبت با زوجین جوان تحت حمایت پرداختند.

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402، حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور، در جشن زوجین استان خدمات بنیاد آبشار عاطفه‌ها را کرامت و محبتی همچون آبشار توصیف کرد:" در این روزهایی که مردم تجربه حضور خادم محرومان و خادم امام رضا(ع) را در استان خودشان تجربه می‌کنند با یک همّت جهادی از سوی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با نگاه کرامت، معنویت و محبت آبشاری از جنس نور و محبت به فرزندان این سرزمین هدیه می‌شود و این بنیاد تجربه شیرین ازدواج را با 200 زوج جوان چهار محال به تجربه گذاشت".

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402، سخنرانی مدیر قراگاه جهاد اجتماعی

فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور، نیز در ابتدای سخنرانی سلام گرم مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها را تقدیم حضّار نمود و تصریح کرد:"رزمایش امروز را به نام شهدا غزه، شهدا مقاومتی که برای دفاع از اسلام، جهادگرانه شهید می‌شوند متبرک کرده‌ایم". وی همچنین در نشست خبری این مراسم مروری بر تاریخچه پرافتخار خدمات بنیاد آبشار عاطفه‌ها داشت و ادامه داد:" استان چهار محال و بختیاری از استان‌هایی است که از کمک‌های استان‌های معین کشور تهران، خراسان رضوی(مشهد)،اصفهان و خیّرین درون استانی بهره‌مند است. این اتفاق خوب در سال یک بار رخ نمی‌دهد بلکه در سالیانه 3 بار برنامه اهدا جهیزیه را اجرا می‌کنیم". چوپانی توضیحات خود را این گونه تکمیل کرد:" بیش از 300 هزار مددجو را حمایت می‌کنیم که شامل خانواده‌های ایتام، زنان سرپرست خانوار، اشتغال و کارآفرینی، نخبگان تحصیلی، اهدا جهیزیه، مباحث کارشناسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محور تحکیم بنیاد خانواده و فرزندآوری با هدف کمک به رشد فرزندآوری هستند". وی همچنین اظهار داشت 1 میلیون و 500 هزار خیّر را در سطح کشور بنیاد را همراهی می‌نمایند بعضی از این هموطنان نوعدوست ماهیانه 5 هزار تومان و برخی 100 دستگاه یخچال را کمک می‌کنند اما همه عزیزان به عنوان خیّر شناخته می‌شوند. وی با اشاره به صرف هزینه 30 میلیون تومانی برای هر سری جهیزیه تصریح کرد:" تمامی اقلام از کالاهای ایرانی با هدف کمک به استمرار گردش چرخه اقتصادی، تولید، تخفیف تهیه شده‌اند و در بحث اهدا رایگان کالا نیز تولیدکنندگان ایرانی کمک می‌کنند".

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402، مدیرامورشعب

بانو عبدالهی، مدیر امورشعب شمال استان چهار محال و بختیاری، هم در سخنان خود تأکید کرد:"رزمایش با پشتیبانی قرارگاه جهاد اجتماعی کشور برگزار شده است". همچنین بانو رحمتی، مدیر منطقه 6 کشور، که یکی از مسؤولین حاضر در جشن شهرکرد بود از همکاری با استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود:"استان چهار محال و بختیاری از استان‌های زیرمجموعه این منطقه است. منطقه 6 در مهر ماه جاری در این استان برنامه اهدا 800 بسته لوازم‌التحریر را به ارزش تقریبا نیم میلیارد تومان اجرا کرد و اکنون هم زمان با سفر رییس جمهوری با کمک قرارگاه جهاد اجتماعی و استان‌های معین کشور، رزمایش مؤمنانه اهدا 200 سری جهیزیه را باجرا نمود".

مراسم جشن شهرکرد را واحد خبر شبکه استانی صدا و سیما چهارمحال و بختیاری، رادیو سراسری و رادیو شهرکرد، و خبرگزاری‌های معراج نیوز، گویای صنعت، افق خبر، پایگاه خبری نبض جامعه، ایرنا، پایگاه خبری صدای چراغ روشن، تسنیم، وب سایت خبری بیداری، پایگاه خبری صدای چراغ امید نیوز، پایگاه خبری خبر مهم و اقتصاد جامعه پوشش خبری گسترده‌ای در سطح کشور دادند.

شعبه دشتستان، سال1402، اهدا 170 سری جهیزیه

شعبه دشتستان دیگر شعبه‌ای است که شادی ولادت حضرت زینب(س) را به سرور آغاز زندگی مشترک 170نوعروس تحت پوشش با تهیه جهیزیه پیوند داد و آنان را با توکّل به خداوند و کمک خیّرین راهی خانه بخت کرد. مراسم دشتستان حاصل همکاری بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با فرمانداری، سپاه جوادالائمه(ع)، بنیاد شهید، کمیته امداد امام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان، شهرداری برازجان و سایر نهادها است. جشن دشتستان را بخش خبری سیمای استانی به اطلاع هموطنان رسانید.

استان مرکزی، اهدا 21 سری جهیزیه، آذر ماه سال1402

استان مرکزی هم به استقبال ولادت بابرکت بانو دشت کربلا رفت استان مرکزی دیگر استانی بود که برنامه اهدا جهیزیه را برای 21 نوعروس خود در روز جمعه 3 آذر ماه جاری اجرا کرد و فرهنگسرا شهر در شهر صنعتی اراک محل برگزاری جشن بود. بنا به گفته مسؤولین شعبه اراک اقلام جهیزیه با همکاری خیّرین و بسیج سازندگی تهیه شده‌اند. اهدا 150 بسته معیشتی به به مناسبت هفته بسیج دیگر خدمت شعبه اراک است که در یکم آذر ماه جاری و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و چند تن دیگر از مسؤولین اراک بین مددجویان تحت پوشش توزیع گردید. هزینه هر بسته 500 هزار تومان گزارش شده است.

تصاویر گلچین

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان و رونمایی از گواهینامه مراسم توسط مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها و شهردار منطقه 3 مشهد

اراک توزیع 150 بسته معیشتی، آذر سال1402

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، حضور شهردار منطقه 3 مشهد و معاون وی

آبان ماه سال1402، کارگاه آموزشی خانواده، آیین همسرداری، عفاف و حجاب توسط معاونت خانواده قرارگاه سبحان مشهد در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام و مشهد

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، حضور محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها،  شهردار منطقه 3 مشهد و معاون وی

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، حضور محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها،  شهردار منطقه 3 مشهد و معاون وی

سالن قرآن و عترت، افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان توسط قرارگاه سبحان مشهد، آذر سال1402

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402

شعبه دشتستان، سال1402، اهدا 170 سری جهیزیه

شعبه دشتستان، سال1402، اهدا 170 سری جهیزیه

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، دکتر دبّاغی مقدم، مشاور خانواده

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402

 شعبه دشتستان، سال1402، اهدا 170 سری جهیزیه

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، حضور بانو پایرنج، مدیر قرارگاه سبحان

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، حضور ، حضور محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها،  شهردار منطقه 3 مشهد و معاون وی

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان، حضور بانو پایرنج، مدیر قرارگاه سبحان

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402، نشست خبری

حجت الاسلام و المسلمین  روح الله ایزدخواه، سیاستمدار و اقتصاددان و دکترای مدیریت تکنولوژی و کارشناس حوزه خانواده

استان مرکزی، اهدا 21 سری جهیزیه، آذر ماه سال1402

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان،

اهدا 200 سری جهیزیه استان چهار محال و بختیاری، آبان ماه سال1402

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

افتتاحیه دومین دوره آموزش همسرانه آیین همسرداری نوعروسان» ، سالن قرآن و عترت مشهد، آذر سال1402 به میزبانی قرارگاه سبحان

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: اهداء جهیزیه, بسته معیشتی, اراک, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها, شهرستان دشتستان, استان چهارمحال و بختیاری, میلاد حضرت زینب , حجت الاسلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری, قرارگاه جهاد اجتماعی کشور, آبان ماه سال1402, معاونت فرهنگی قرارگاه سبحان, آذر ماه سال1402


Slide 1
اشتراک
مطلـب