برگزاری مراسم عزاداری ایّام شهادت غریبانه حضرت فاطمه(س) در شعب کشور

 شعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها در گرامیداشت مظلومیت حضرت فاطمه(س) مراسم دهه پایانی فاطمیّه را برپا کردند.

مراسم سوگواری شهادت مظلومانه بانو دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در دهه پایانی فاطمیّه مصادف با روزهای پایانی آذر ماه سال1402 و به ویژه همزمان با سالروز شهادت ایشان روز یک‌شنبه 26 آذر ماه جاری در شعب مختلف بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در تمامی استان‌های کشور با حضور مدیرعامل، خادمین و مددجویان برگزار گردید. همچنین بسیاری از شعب مراسم یلدا سال جاری را با حال و هوای فاطمی اجرا کردند. در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) و در رثای شهادت حضرت مادر(س) به ذکر مدّاحی پرداختند و پیرامون فضایل اخلاقی و سیره ایشان مطالب آموزشی و تربیتی ارزشمندی را بیان کردند. از سوی دیگر مراسم یلدا 1402 مزیّن به نام انسیّه حوراء، بی بی دو عالم(س)، می‌باشد. همچنین گزارشات ارسالی شعب سراسر کشور حاکی است خادمین شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به منظور گرامیداشت نام بلند دخت نبیّ مکرّم اسلام(س) انواع پذیرایی‌ها را شامل صبحانه، غذا و نوشیدنی گرم، خوراک‌های نذری مانند شله زرد و آش، حلوا، نان گرم، گوشت، قند، چای، خرما و رزمایش سبد غذایی(شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی، سویا، کنسرو، نمک، میوه و آجیل و شیرینی شب یلدا، چای، شامپو، مایع دستشویی و دیگر اقلام مورد نیاز به ویژه مغزجات در آجیل شب یلدا) و بهداشتی را تهیه و توزیع کرده‌اند. برخی شعب هم با برپایی خیمه به استقبال سوگواران امّ ابیها(س) رفتند. برگزاری مراسم مذکور را برخی شعب تا اوایل دی ماه جاری ادامه دادند. در اهمیّت پاسداشت شخصیّت گرانقدر و عمل به آموزه‌های ارزنده سرور بانوان دوعالم خداوند متعال در قرآن کریم و احادیث قدسی، پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در روایات سخن و سفارش بسیاری را ذکر کرده‌اند. شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) الزام دفاع از حریم امامت را برای همیشه زنده نگه داشت. حضرت محمّد(ص) در حدیثی قدسی وارد شده بر ایشان، عظمت و شأن شخصیّت مادر امّت(س) را براساس وحی پروردگار عالم اینگونه توصیف فرموده‌اند:"اگر تو(پیامبر(ص)) نبودی عالم را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود من تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود هر دو شما را نمی‌آفریدم". در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است:"عبادت، دعا و سخنان بی‌نظیر فاطمه زهرا(س) می‌تواند چراغ راهی برای تمام بشریّت باشد". حضرت مهدی(عج) نیز در نامه‌ای به قاسم بن علاء همدانی می‌فرمایند:"قاسم! همانا مادر ما فاطمه برای من الگوی تمام عیار و خوب پروردگار عالم است". 

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریهآبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

شعبی که در رثای دخت نبی اکرم(ص) در تمامی استان‌های ایران اسلامی به عزاداری و برپایی مراسم روضه با حضور پرسنل، مهرجویان و برخی مقامات دولتی پرداختند از این قرارند شعبه شهرستان میاندوآب به تهیه و توزیع سبد غذایی پرداخت. نمایندگی ایتام اردبیل به توزیع 80 سبد معیشتی با اقلام خوراکی مانند برنج، ماکارونی، سویا، رب، روغن، نمک و مرغ مبادرت کرد. شعبه مهدیشهر با همکاری حوزه علمیّه موکب پذیرایی از عزاداران فاطمی و هموطنان را برپا کردند. شعبه عام ایلام اقدام به اجرا رزمایش توزیع 100 سبد غذایی به مبلغ 15 میلیون تومان کرد. استان چهار محال و بختیاری به مناسبت دهه فاطمیّه و همچنین هفته بسیج مبادرت به آماده‌سازی 150 بسته معیشتی هر کدام با صرف هزینه 500 هزار تومان و با شرکت معاون سیاسی، امنیّتی، سیاسی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی دیگر از مقامات استان نمود. امورشعب آذربایجان شرقی هم روز یک‌شنبه 26 آذر ماه جاری مشغول پخت 3000 پرس غذای گرم برای تحویل به 500 خانواده تحت حمایت به همراه تهیه بسته معیشتی به ارزش 15 میلیارد ریال شامل نارنگی، پشمک، برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن، سویا، مرغ و گوشت قرمز بودند.

برگزاری مراسم جشن یلدای 1402 با رایحه فاطمی در شعب کشور

شبکه استانی سهند، خبرگزاری شمس، تبریز خدمات این استان را انعکاس رسانه‌ای دادند. امورشعب استان کردستان به مناسبت شهادت بانوی دو عالم پخت 100 کاسه آش رشته و تحویل به مهرجویان را گزارش کرده است. پرسنل شعبه دشتی با دعوت از مهرجویان نیز عرض ارادت به مقام شامخ مادر امّت(س) داشتند. امورشعب گناوه در استان بوشهر از پخت 90 پرس غذای گرم و تنگ ارم از توزیع 300 کیلو آش رشته خبر دادند. شعبه عام سمنان برگزاری روضه حضرت فاطمه(س) را با تهیّه خوراک‌های ویژه سفره‌های نذری و 150 پرس غذای گرم و گوشت همراه کرد. شعبه هرند اصفهان در روضه حضرت فاطمه(س) برای وعده ناهار مهرجویان چلوکباب را انتخاب کرد. شعبه کوهپایه استان اصفهان به تهیّه 110 سبد غذایی شامل کالاهای اساسی مبادرت کرد. امورشعب این استان آزادسازی زندانی را به همین مناسبت در فهرست خدمات منابتی خویش ثبت کرد. شعبه ثامن، شاهین‌شهر، سمیرم، غریب‌الغربا، فریدن و ایتام به برپایی آیین سوگواری پرداختند. گزارش رسیده از چادگانِ اصفهان از اهدا گوشت نذری سخن می‌گوید. نمایندگی آران و بیدگل، و عام اصفهان تهیّه غذای گرم را برگزیدند. شعبه نورالهدی در عزای شهادت حضرت زهرا(س) غذای نذری را بر سفره مراسم خود گذارد. سمنانی‌ها علاوه بر روضه‌خوانی و پذیرایی با برپایی موکب نیز از عزداران استقبال کردند. آبدانان هم ثواب و برکت پذیرایی ایستگاه صلواتی را به محضر والا مقام دخت نبی اکرم(س) تقدیم کرد. حوزه علمیّه، امام جمعه، سازمان تبلیغات و دارالقرآن کمیته امداد امام در برپایی ایستگاه شرکت داشتند.

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریهآبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

 شعبه ایوان ایلام در مراسم خود تهیّه غذای گرم و قرائت دعای شریف کساء را در نظر گرفتند. شعبه عام ایلام توزیع 20 سبد غذایی را در سالروز شهادت ریحانة‌النبی(س) خبر داد. شعبه دستنا 50 پرس غذا را به دست مهرجویان رساند. پرسنل و مهرجویان امورشعب چهار محال و بختیاری در تشییع شهید گمنام شهر اردل شرکت کردند. خادمین میانکوه این استان با همکاری هیئت مذهبی قرآن و عترت تشییع نمادین حضرت زهرا(س) را انجام دادند. نمایندگی عنبرآباد کرمان با کمک خیّری بزرگوار مراسمک خود را با قرائت دعای شریف کساء و توزیع غذای گرم کامل کرد. قمر بنی هاشم تهران خبر اجرا سوگواری خانم زهرای اطهر(س) را اطلاع‌رسانی کرد و امورشعب ثارالله به همراه سایر شعب تهران بزرگ نیز از برپایی موکب پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی خبر داد. شعبه انگوت رزمایش 72 بسته معیشتی را برپا کرد. اهالی شعبه دشتستان سخنرانی، حدیث کساء،زیارت عاشورا، مدّاحی، پذیرایی، گستردن سفره اطعام فاطمی و پخت 300 پرس غذا را برای آیین عزاداریشان در نظر گرفتند. واحد زنان سرپرست خانوارِ قزوین با عنوان صاحب‌المر(عج) قزوین رزمایش فاطمی سبد غذایی و عزاداری را انجام داد. امورشعب اردبیل در عزادری خود دعای حدیث کساء را به حضرت فاطمه(س) تقدیم کرد. امورشعب آذربایجان غربی 1000 پرس غذا را تهیّه نمود. معاونت مالک اشتر تهران سبدهای غذایی را به مددجویان اهدا نمود. امورشعب حضرت ابوالفضل(ع) و سایر شعب تهران به همراه مدجویان به عزاداری پرداختند. امورشعب بشیر استان مذکور تحویل 120 پرس غذای گرم و ختم صلوات را داشتند. شعبه قمر بنی هاشم(ع)(ویژه معلولین) کرمانشاه به سوگواری پرداختند. قرارگاه امام زین‌العابدین(ع) 200 پرس غذای گرم را تهیه و توزیع نمود. امورشعب اردبیل به در دهه فاطمیه رزمایش اهدا 313 بسته معیشتی و 14 دستگاه بخاری را با عنوان«یلدای فاطمی» اجرا نمود. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورا اسلامی، فرماندار، فرمانده سپاه، بخشداران، رؤسای ادارات بهزیستی، کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه و جمعی از خیّرین میهمانان ویژه بودند. به خراسان جنوبی می‌رویم. همکاران شعب مختلف در این خطّه کشورمان هم به محضر حضرت فاطمه(س) عرض تسلیت داشتند.

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریهآبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

شعب بیرجند امام رضا(ع)، قاین، با مراسم روضه و پخت غذاهایی مانند آش رشته پذیرای مهرجویان بودند. فردوس با همراهی نهادهای فعال حوزه بانوان، مراسم آیینی«سوگواره نذر مادر» را اجرا کردند و از میهمانان خود با پخت نان روغنی(روغن جوشی) پذیرایی کردند. نهبندانی‌ها به مدت یک هفته مراسم عزاداری و سخنرانی برپا کردند و در آخرین روز، پذیرایی خویش را با تهیبه 50 پرس غذای گرم، نان و کیک به پایان رساندند. شعبه ایتام، درمان و عام نیز همینگونه مراسمی را برپا کردند. امورشعب زنجان و شعب سجاس، ایتام، بزینه‌رود، طارم و قیدار هم مراسم روضه ایّام دهه فاطمیّه را همراه با پخت غذای گرم، آش رشته و دیگر پذیرایی‌ها برگزار کردند.چهار محال و بختیاری 100 بسته معیشتی با صرف 240 میلیون ریال را در دهه فاطمیّه به شعب فرخ شهر و دزک ارسال کرد. آزادشهر در خطه سرسبز گلستان در عزاداری‌های خود زیارت عاشورا، مرثیه‌خوانی و توزیع غذای گرم را تدارک دیدند. شعبه قمر بنی هاشم(ع)(معلولین) کرمانشاه با خدماتی متفاوت به عزاداری و ترویج فرهنگ زندگی به سبک بی‌بی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند. شعبه مذکور غرفه حجاب و ایستگاه صلواتی را برپا کرده بود. رفسنجان مراسم روضه این دهه را با حضور خانواده‌های ایتام با شیرینی، کلمپه، میوه، شله زرد و 100 پرس استانبولی اجرا کرد. هزینه مراسم رفسنجان را یکی از خیّرین شهر برعهده گرفته بودند. شعب مختلف مشهد مانند شعبه مولی‌الموحدین(ع)، مرکز مشارکت‌های مردمی آقا موسی‌بن‌جعفر(ع) به مدت 10 روز با پخت روزانه 100 پرس غذا، قمر بنی هاشم(ع)(200 پرس غذای گرم) و امام صادق(ع) ویژه درمان نیز مراسم سوگواری و پذیرایی متنوع از مددجویان را برگزار نمودند. شعبه آبدانان در ادامه عزاداری‌ها رزمایش 110 سبد غذایی به ارزش 150 میلیون ریال را اجرا کند. شعبه آجین‌ اسدآباد در استان همدان سبد یلدایی شامل انواع میوه فصل، آجیل و شکلات را با اعتبار 95 میلیون ریال را در دهه فاطمیّه بین مددجویان خود توزیع کردند. فامنین و دیگر شعب استان هم مراسمی مشابه را گزارش داده‌اند.

گلچین تصاویر عزاداری امّ الائمه، حضرت فاطمه زهرا(س)

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریهآبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریهآبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها سراسر کشور، آذر ماه سال1402

 

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, آذرماه سال1402, شعب ایلام, دهه پایانی فاطمیّه, شعب کشور


Slide 1
اشتراک
مطلـب