اولین همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت؛ پاسداشت کرامات حضرت خدیجه

همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت به میزبانی قرارگاه سبحان پنج شنبه دهم فروردین 1402 در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی همزمان با شامگاه وفات حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد.

معاونت فرهنگی قرارگاه سبحان به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س)، اولین بانو باکرامت مسلمان در جهان اسلام، همایش«ثروت در خدمت تبلیغ رسالت» را به منظور بررسی ابعاد مختلف سیر زندگی ایشان و معرفی و ترویج منش بخشندگی اقتصادی حضرت خدیجه به بانوان جامعه برگزار نمود. این همایش که با استقبال پرسنل شعب مختلف مشهد مواجه شد در راستا بصیرت‌افزایی بانوان جامعه برای بهره‌مندی از اندوخته‌های مالی‌شان در عرصه کارآفرینی و ایجاد مشاغل خرد خانگی، برنامه‌های مناسبی را ارائه نمود.

فروردین سال 1402 همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت به میزبانی قرارگاه سبحان، شب وفات بانوی گرانقدراسلام، حضرت خدیجه(س)

شعار، گفتگوها و سخنرانی‌های همایش مذکور، که در حقیقت بخش تکمیل کننده دستاوردها و عملکردهای فرهنگی ارائه شده قرارگاه سبحان در غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت و همزمان با برپایی همایش بود، حدیث گرانمایه امام صادق(ع) را در ارتباط  با مواهب الهی وجودی بانوان( اکثر خیر فی النساء: بیشتر خوبی‌ها در زنان[جمع] است) مطمح نظر قرار داده بود.

محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، و زهرا رسوخی، معاونت فرهنگی قرارگاه سبحان، سخنران‌های همایش پنج‌شنبه بودند.

سخنرانی مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه ها فروردین سال 1402 همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت به میزبانی قرارگاه سبحان، شب وفات بانوی گرانقدراسلام، حضرت خدیجه(س)

فولاد با پاسداشت مقام رفیع بانوی ممتاز اسلام در توصیف خود از الگوپذیری بانوان عفیفه ایران از حضرت خدیجه به لزوم قدرشناسی از حضور و خدمات اجتماعی آنان تأکید نمود:" همه زنان و بانوان را می‌بینیم که چگونه در راه ولایت، اطاعت از ولایت و پشتوانه از ولایت در همه عرصه‌ها حضور دارند و محکم ایستادند و این نتیجه‌ شناخت زندگانی حضرت خدیجه، فاطمه و زینب کبری(س) است که کشور ما چنین زنانِ شیرزنی دارد و بهترین خلق حماسه را در سرزمین ایران اسلامی به تصویر می‌کشند و ما باید شکرگزار نعمت الهی باشیم که در عرصه زمانی هستیم که امروز زنان و بانوان جامعه اسلامی ایران ما، الگو زنان جهانند".

سخنرانی مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی، فروردین سال 1402 همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت به میزبانی قرارگاه سبحان، شب وفات بانوی گرانقدراسلام، حضرت خدیجه(س)

حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، هم که سخنران بعدی همایش بود یادآوری فضایل و حماسه خدمات بی‌بدیل حضرت خدیجه(س) محور سخن خود قرار داد و از بانیان همایش به ویژه مدیر عامل بنیاد قدردانی کرد:" حضرت خدیجه(س) که نام دیگرشان طاهره است و اولین بانو مسلمانند. در فضیلت این مادر همین بس که خداوند متعال برای حضرت خدیجه(س) از بهشت سلام رسانده است. اظهار ارادت شما به مقام حضرت مادر توفیق است که امیدوارم خداوند از همه حضّار به شایستگی قبول بفرماید".

سخنرانی رسوخی، ، مسؤول فرهنگی قرارگاه سبحان مشهد، فروردین سال 1402 همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت به میزبانی قرارگاه سبحان، شب وفات بانوی گرانقدراسلام، حضرت خدیجه(س)

رسوخی هم در مصاحبه تلفنی با دبیر خبر دفتر مرکزی ضمن تشریح برنامه‌های همایش با تصریح به اینکه معاونت فرهنگی قرارگاه سبحان بانی و ارائه‌دهنده ایده برپایی همایش مذکور بود از اهمیت تبیین نقش‌آفرینی حضرت خدیجه(س) در جهت به سرانجام رساندن تبلیغ رسالت پیامبر اکرم(ص) به خصوص از جنبه اقتصادی برای جامعه امروز به عنوان اهم مطالب سخنرانی خود نام برد و  گفت:" همایش با هدف تبیین و الگوسازی از شخصیت حضرت خدیجه(س) که ثروت و اندوخته مالی خودشان را در جهت تبلیغ رسالت پیامبر(ص) خرج کردند، اجرا شد. بررسی ابعاد شخصیت ایشان نیاز به برگزاری نشست‌های متعدد دارد. مبنا تولید و اشتغال با توجه به شعار رهبر طی سالیان اخیر در حوزه تبلیغ، تبیین و تولید، یک آورده اولیه است که شاید در خیلی از حوزه‌ها، زنان جامعه ما یک آورده‌ها و اندوخته پنهانی دارند و در حوزه تبیین هم، بحث پرداختن به مباحث دینی و اعتقادی مطرح است. زنان با توجه به ارتباط‌های چهره به چهره دوستانه‌ای که دارند می‌توانند در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی جریان سازی کنند".

وی در ادامه از توافق مدیرعامل بنیاد با کشوری شدن طرح و ابلاغ به کلیه قرارگاه‌ها، امورشعب و شعب نام برد تا همه ساله در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) مراسمی از این دست را اجرا کنند تا بتوانیم بانوانی را که در مجموعه آبشار، خیریه‌ها و یا به صورت فردی به کارها و امور خیر مشغولند و ثروت مادی و حتی معنوی‌شان را در جهت تبلیغ ارزش‌های اسلامی و انقلاب صرف می‌کنند، شناسایی و تقدیر کنیم تا برای سایر بانوان جامعه‌مان الگوسازی شود.

رسوخی همچنین از همکاری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مسؤولین نمایشگاه قرآن و عترت و همچنین آستان قدس رضوی در برپایی مطلوب غرفه‌های قرارگاه سبحان در نمایشگاه و اجرا همایش قدردانی کرد و افزود:" برنامه‌های همایش در جهت تبلیغ و همچنین الهام گرفتن از فضای هنری و معنوی نمایشگاه بود؛ لذا، سخنرانان به تبیین جایگاه حضرت خدیجه و معرفی جایگاه زنان فعال امروز در عرصه‌های تبلیغی، معرفی چهره واقعی حضرت خدیجه(س) در ابعاد تبلیغی و حمایتی از پیامبر(ص) و همچنین در صدر اسلام با توجه به موانعی که در راه تبلیغ دین اسلام بود به خوبی پرداختند".

معاونت فرهنگی قرارگاه سبحان از دو رویداد مهم و مبارک هم خبر داد:" این همایش که حدیث ارزشمند امام صادق(ع)( اکثر خیر فی النساء: بیشتر خوبی‌ها در زنان است) را وجه همّت و انگیزه حرکت در مسیر خدمت به عنوان شعار و پیام همایش قرار داده است، یک گروه از خوشنویسان جهاد تبیین به مدیریت آقای دولتی و خانم کیوان لو را دعوت نمود. آقای دولتی همزمان با همایش به خطاطی و خانم کیوان لو به نگارگری و تصویرگری حدیث امام صادق(ع) پرداختند و با الهام از این پیام، تمبر و لوگویی را طراحی کردند که به نام این همایش ثبت می‌شود. لوح‌های منقوش به حدیث امام صادق که پیام همایش بود به تمامی خیرّین از جمله 5 بانوی خیّر منتخب  که در عرصه خانواده، ازدواج، تهیه سیسمونی، جهیزیه و تبلیغ ارزش‌های اسلامی فعال می‌باشند تقدیم شد. همچنین در پایان برنامه با حضور محمد جواد فولاد، فرازی نیا و معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی روی سِن از طرح تمبر و لوگو طراحی شده توسط خانم کیوان لو رونمایی گردید و بنا برتصمیم مدیر عامل، تمبر مذکور در برای [مراسم] سال‌های آینده هم به عنوان شعار و پیام ثابت این همایش استفاده خواهد شد".

مصاحبه پایرنج، مدیر قرارگاه سبحان مشهد، فروردین سال 1402 همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت به میزبانی قرارگاه سبحان، شب وفات بانوی گرانقدراسلام، حضرت خدیجه(س)

پایرنج، مسؤول قرارگاه سبحان، هم در حاشیه مراسم با تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان، در مصاحبه از هدف و دستاوردهای نمایشگاه و همایش گفت:" قرارگاه سبحان و بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با هدف ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی – ایرانی، امسال موفق شد در نمایشگاه قرآن و عترت حضور یابد. در آستانه شب وفات حضرت خدیجه(س) هستیم. یکی از دستاوردهای این نمایشگاه اجرا همایش « ثروت در خدمت تبلیغ رسالت» است". وی با تشکر از مسؤولین نمایشگاه و حمایت‌های همه جانبه مدیر عامل بنیاد تصریح کرد این همایش برای اولین مرتبه به بعد شخصیتی اولین بانو مسلمان جهان اسلام پرداخته است".

لازم به یادآوری است رسوخی که مسؤولیت اجرا همایش را نیز عهده‌دار بود در خلال سخنرانی خود به تشریح اهداف همایش و ارائه گزارش روند اجرا و برنامه‌های آن پرداخت. قرائت آیات هدایت‌بخش قرآن کریم توسط صالح آقازاده از قاریان ممتاز ایران، مددیحه‌سرایی اهل بیت(ع) توسط حاج هادی الهی از مداحان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و اجرا گروه تواشیح بین‌المللی بضعة‌المصطفی هم  از برنامه‌های دلنشین همایش بود.

نگاهی بر گوشه‌های مختلف غرفه قرارگاه سبحان در نمایشگاه قرآن و عترت و همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت بهم میزبانی این قرارگاه در قاب تصویر

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, وفات حضرت خدیجه(سلام‌الله‌علیها), مدیر عامل بنیادبین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, همایش ثروت در خدمت تبلیغ رسالت, سالن همایشهای آستان قدس رضوی, فروردین سال 1402 مصادف با ماه رمضان, بصیرت افزایی بانوان جامعه , عرصه کارآفرینی, ایجاد مشاغل خرد خانگی, نمایشگاه قرآن و عترت, حدیث امام صادق درباره بانوان, تبلیغ ارزشهای اسلامی و انقلاب, مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس


Slide 1
اشتراک
مطلـب