اولین نشست هم‌اندیشی مدیرعامل بنیاد با مدیران امورشعب استان‌های سراسر کشور

محمد جواد فولاد با اشاره به اینکه خدمت به خلق بالاترین عبادت است، افزود: بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در شرایط بحرانی سال 99 رشد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشت که افزایش صد در صدی کمک‌های مردمی و  افزایش 200 شعبه در سراسر کشور  از جمله دستاوردهای این موسسه بوده است.

 _20210405-08Aprth_1 _20210405-08Aprth_4 

مدیر‌عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها؛

عبادتی بالا تر از خدمت به خلق خدا نیست. افزایش 200 شعبه آبشار عاطفه‌ها در سال 99

محمد جواد فولاد با اشاره به اینکه خدمت به خلق بالاترین عبادت است، افزود: بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در شرایط بحرانی سال 99 رشد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشت که افزایش صد در صدی کمک‌های مردمی و  افزایش 200 شعبه در سراسر کشور  از جمله دستاوردهای این موسسه بوده است.

روز یکشنبه 15 فروردین‌ماه، اولین نشست هم‌اندیشی مدیران امورشعب استان‌های سراسر کشور بنیاد، با حضور 35 مدیر شعبه در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، به ارزش خدمت‌رسانی برای رفع نیازمندان اشاره و عملکرد سال 99 را عنوان کرد و در ادامه کلیپ عملکرد سالیانه هر یک از شعب به نمایش گذاشته شد و مدیران شعب از دستاوردها و نتایج عملکردهای خود صحبت کردند.

محمدجواد فولاد با اشاره به اینکه تا عنایت اهل بیت(علیه‌السلام) نباشد، امکان خدمت در این مسیر وجود ندارد، اظهارکرد : هدف از برگزاری همایش در ابتدای سال، سرعت بخشیدن در این راه خیر است.  وی بیان کرد: در این شرایط که تمام کشور دچار بحران اقتصادی هستند، بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در این مسیر رشد زیادی داشته و به این خاطر است که قلب اعضای این بنیاد سرشار از عشق الهی و به دنبال خشنودی خدا هستند.

اگر عشق الهی نباشد، توفیق خدمت به خلق ایجاد نمی‌شود 

مدیر بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها با اشاره به اینکه هر آنچه برای خدمت گزاری به فقرا انجام می‌دهید،  باعث رضای خداوند می‌شود، گفت: اگر عشق الهی نباشد، توفیق در این مسیر ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین این توفیق برای کسی است که با شناخت و یقین، در این مسیر گام بر می‌دارد؛ از این رو شکر خدا را به جا بیاورید که از میان تمام مخلوق شما را برگزیده است تا گره گشای همنوعان خود باشید.

وی خطاب به مدیران شعب استان‌ها گفت: دستان شما مرهم زخم نیازمندان است. بر اساس آیات و روایت عبادتی بالاتر از خدمت به مخلوق نیست؛ بنابراین قدر خود را بدانید که در این مسیر خداپسندانه گام برمی‌دارید.

فولاد افزود: صبحگاه با تلاوت دعای توسل، دلها را آمیخته به آسمان الهی می‌کنید و بهترین نعمت این است که تمام لحظات را به یاد خدا باشید.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها بیان کرد: در سال گذشته در همین لحظات مردم ایران نگرانی و ترس از کرونا داشتند و این بحران باعث شد تا فاصله میان مردم ایجاد شود.  این جدایی امتحان الهی بود. تعدادی از افراد مبتلا شدند و از این عالم رجعت کردند و پیدایش این بجران برای امتحان ملل بوده که به خداشناسی روی بیاورند‌.

وی اظهارکرد : این ویروس باعث شد تا به قدرت لایزال الهی بیشتر از گذشته پی ببریم؛ چرا که ویروسی که از ‌‌‌‌چشم‌‌ها ناپدید بود، نظم جهان را به هم زده و تغییراتی ایجادکرد و نشان داد قدرت پوشالی بشر، قدرت مقابله با قدرت الهی را ندارد.  

محمدجواد فولادگفت: ورزشکارانی را دیدیم که در سال 99 از میان ما رفتند و در مقابل میانسال‌هایی که به سلامتی به جمع خانواده بازگشتند، از این عبرت‌ها باید بهره‌مند شویم.

فولاد با خاطر نشان کردن اینکه عمل ما باید الهی شود، گفت: مراقب  دلبستگی به مال دنیا باشید، هیچ چیز در این عالم نمی‌تواند انسان را ارضا کند و تنها راه ارضا ایمان و تقوای الهی است. باید خود را ارزبابی کنیم که چه میزان اعمال خیر برای خدا و چه میزان برای منظر شخصی و نفسانی بوده‌ است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها بیان کرد: اگر در این مسیر قرار گرفتیم، نباید درگیر هوای نفس شده و از مسیر خدا دور شویم. نگاه شما این باشد که آیا عمل و خدمت من در نیل به اهداف، موجب خشنودی خدا و خشنودی امام زمان است؟

فولاد گفت: در لحظات خدمت خدا را فراموش نکنید. اگر از خدا غافل شوید نفس انسان، مانند ویروس نزدیک می‌شود و اگر نفس اماره بر روح و جسم انسان قالب شود، از مقام انسانیت سقوط می‌کند.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها اظهارکرد : دل‌ها و قدم‌ها در کنار همدیگر با همدلی باید شکل بگیرد. ‌ تفاوتی میان هیچ یک از اعضای آبشار عاطفه‌ها نباید وجود داشته باشد و با این نگاه خدمت کنید که شاید حرکت جهادی یک فرد روستایی بالاتر از من باشد؛ بنابراین در صف خدمت باید قدم‌ها و عمل باید با یک واحد سنجش شود.

 کمک‌های مردمی ۹۹ در قیاس ۹۸ تا صد در صد افزایش داشت

وی با اشاره به اینکه در سال 99 با تمام فراز و نشیب پیش رو، دستاوردهای بسیاری داشتیم، افزود: توسعه خوبی در سطح استان‌ها داشتیم؛ چون ‌تعداد شعبات در سال ۹۹ نزدیک به ۲۰۰ شعبه افزایش داشت.

فولاد با اشاره به اینکه این موسسه به عنوان نماد و سنبل مطرح شد، افزود: در سال ۹۹ جمعیت پرسنل از ۴۰۰۰ به ۷۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. مبالغ درآمد حاصله نقدی و غیرنقدی بین ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش داشت. این بسیار حائز اهمیت است چون هیچ سالی جلوتر از ۲۰ درصد رشد نداشتیم.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها افزود: افزایش کمک‌های مردمی ۹۹ در قیاس ۹۸ تا صد در صد افزایش داشت و نفس حق حضرت آقا در پیشگاه احدیت به بار نشست. در سال ۹۹ در شرایطی که کل کشور با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند، پایه حقوقی اعضای این بنیاد افزایش پیدا کرد.

 

خبرنگار: زهره وحیدی

عکاس: زهره مکلف

 

برچسب ها: محمدجواد فولاد, مشهد, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها


Slide 1
اشتراک
مطلـب