رزمایش نبوی:بازآفرینی مهر پیامبر(ص)در عید فرخنده مبعث

همزمان با مبعث مبارک نبی اکرم(ص) محمد جواد فولادپور، مدیر عامل بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشارعاطفه­‌ها، با حضور در میدان آزادی شهر تهران به طور رسمی رزمایش اهدا دهها هزار سبد معیشتی با نام «رزمایش نبوی» را با حضور مسؤول و کارکنان قرارگاه محرومیت‌­زدایی اجرا نمود.

روز سه‌­شنبه دهم اسفند سال 1400 فولادپور در گفتگو با خبرگزاری­‌های حاضر در محل برگزاری رزمایش از جمله ایرنا، قدیر، جمهوری اسلامی، نسیم رویش، ... ضمن اشاره به تلاش و همکاری تحسین‌­برانگیز قرارگاه و خیرین استان تهران برای تهیه و آماده‌­سازی این تعداد سبد معیشتی، از هزینه 80 میالیارد ریالی، معادل 8 میلیارد تومان، خبر داد و یادآور شد: " ... در این رزمایش ۱۴ تریلر حامل بسته‌­های معیشتی بارگیری و به افراد نیازمند استان­‌های کشورارسال شد. در این بسته‌های کالاهای اساسی مردم نیازمند از جمله برنج، روغن، حبوبات و سایر اقلام تهیه و به نقاط محروم کشور بارگیری شد " .

trailer

وی در ادامه از همراهی 10هزار نفر کادر خدمتگزار جهادی، 1 میلیون و 100 هزار نیکوکار ثابت، که هر روز به این جمعیت اضافه می­‌شوند، و حمایت بنیاد از300 هزار مددجو سخن گفت و تأکید کرد: " خیرین استان تهران و سراسر کشور بنیاد آبشار عاطفه­‌ها در تأمین معیشت و همچنین تأمین جهیزیه و مسکن پیرو منویات مقام معظم رهبری اقدامات ویژه­‌ای انجام داده و همچنین در دوران کرونایی نیز در بخش درمان و تأمین دارو و اقلام ضروری در قالب رزمایشات مختلف اقداماتی انجام شده است " .

فولادپور در ضمن سخنان خود، از استمرار رزمایش مؤمنانه به عنوان یکی از اهداف اصلی بنیاد نام برد و محرومیت‌­زدایی را اصلی­‌ترین محور هدف بنیاد معرفی کرد و اظهار داشت: " بنیاد گام به گام در مناسبت­‌های مختلف در طول سال برای محرومیت‌­زدایی با برگزاری رزمایش­‌های متفاوت این حرکت را تداوم داده است ... به لطف خداوند توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم که امروز اعتمادسازی در سطح جامعه اسلامی فراگیر شده است. بنیاد در صداقت و امانت‌­رسانی بر اساس نذر خیرین سعی کرده است که همه امانت­‌ها را به مقصد برساند و رضایت خداوند سبحان را حاصل کند " .

سمنانی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 تهران، نیز در کنار مدیر عامل بنیاد در این رزمایش ملّی حضور داشت. وی در جریان برپایی رزمایش طی مصاحبه­‌ای با اظهار اینکه اقلام خوراکی به مناطق محروم به ویژه مناطق مرزی اعزام می­‌شود، تصریح نمود: " از افتخارات شهرداری تهران این است که با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم امروزه دارند، بتوانیم از ظرفیت خیرین و خیریه­‌هایی که در این راستا گام برداشته‌­اند تعامل کنیم و مشارکت خوبی داشته باشیم  که بخشی از مشکلات مردم را بتوانیم مرتفع کنیم " .  

در بخش دیگری از مراسم فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه محرومیت‌­زدایی، نیز در گفتگو با یکی از خبرگزار­ی­‌ها، با تقدیر از خیرین استان تهران، این بنیاد را پل ارتباطی بین افراد غنی با فقیر خواند و از ادامه طرح توزیع اقلام تهیه شده در قالب رزمایش مذکور به مناسبت مبعث پیامبر خاتم(ص) تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: " این بسته‌ها توسط خیرین استان تهران تهیه و قرار است در آستانه شب عید به افراد نیازمند برسد " .

چوپانی با بیان اینکه مناطق محروم 14 استان­ هرمزگان، سیستان و بلوجستان، کرمان، خراسان­‌های شمالی و رضوی و جنوبی، اردبیل، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان دریافت کننده­‌ی اقلام غذایی هستند و استان تهران هم از این عیدانه برخوردار خواهد بود، در ادامه خاطر نشان کرد سهم هراستان از این عیدانه­‌ی بنیاد 5 تن برنج، 3 هزار بسته ماکارونی، 3 هزارعدد روغن، 3 هزار قوطی رب و 3 هزار بسته سویا می‌­باشد.  

وی همچنین با اشاره به فعالیت 800 دفتر نمایندگی بنیاد بین‌­المللی آبشارعاطفه­‌ها در تمامی استان‌­های کشورمان و دایر بودن 160 شعبه در استان تهران، گستردگی خدمات حمایتی این مجموعه­‌ی مردم نهاد را یادآور شد.

شایان ذکر است رزمایش بزرگ نبوی را علاوه بر واحد مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،برنامه دوربین هفت از شبکه آموزش سیما، خبرگزاری­‌های برنا، تهران بهشت، ایرنا، قدیر، نسیم رویش، جمهوری اسلامی، الف، فارس، افق، جامعه خبری تحلیلی الف، همت، اکونا پرس،روزنامه رسالت، پیج اینستا گرام نبض جامعه و سایت­‌های دکتر اینجاست، آگهی­‌چی، آنا، رایگان بفروش، چهار سوی تبلیغات و... نیز پوشش خبری دادند.

دبیر خبر دفتر مرکزی: بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, عید مبعث پیامبر, رزمایش نبوی


Slide 1
اشتراک
مطلـب