29 فروردین روز غیورمردان افتخارآفرین نیروی ارتش

نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش به پیشنهاد امام خمینی(ره) بود. با پیام تاریخی و حیات‌بخش امام خمینی(ره) در سال 1358 ارتش تولدی نو یافت و این شعف به وجود آمده در شرایطی بود که ارتش جمهوری اسلامی با تحرکات خرابکارانه مختلف داخلی و خارجی درگیر بود.

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان زخم‌خورده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه،آهنگ تهدیدآمیز و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ‌ترین حامی ارتش پای در میدان گذاردند و نقشه خطرناک دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمودند و طی پیامی روشنگرانه، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مقتدرانه‌ای را صادر فرمودند. از 19 بهمن سال 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) نیروهای ارتشی با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز، تلاش خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.

پیام امام، سرآغازی برای رشد، پیشرفت و بالندگی ارتش در عرصه­‌های مختلف و دستیابی به  اقتدار و امنیت پایدار در سراسر مرزهای ایران اسلامی که با وجود تهدیدات سنگینی در فضای منطقه استراتژیک در دهه‌های اخیر وجود داشته و همچنان ادامه دارد، می‌­باشد. ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، فعالیت­‌های سنگین­، فشرده و عمیق علمی، تکنیکی و نظامی را در حال انجام دارند تا پاسخگوی فضای تهدیدآمیز امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران باشند.

تحقیق و برنامه­‌ریزی­، سازماندهی و آموزش نیروهای مستعد دفاع از تمامیت ارضی کشور و ابداع تاکتیک­‌های بومی متناسب با دفاع عامل و غیرعامل سرزمینی، مستقل از آموزش­‌ها، طراحی و ساخت تجهیزات و سلاح­‌های متناسب با رزم در شرایط ویژه که سناریوهای مختلف اقدامات و تجاوزات احتمالی دشمن در آن‌ها لحاظ شده است و انجام رزمایش­‌های مکرر دوره­‌ای و موردی در میادین سه­ گانه زمین، هوا و دریا، خیالات باطل دشمنان برای تجاوز نظامی را غیر عملی کرده است.

برچسب ها: بازدید, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, روز ارتش در سال 1401, 29 فروردین روز ارتش


Slide 1
اشتراک
مطلـب