23 اسفند میلاد مسرور حضرت علی‌اکبر(ع)

حضرت علی‌بن‌الحسین (علی اکبر (ع)) فرزند بزرگ امام حسین(ع) در 11 شعبان سال 33 ه. ق. در شهر مدینه بر عرصه‌­ی گیتی گام نهادند.

مادر بزرگوار وی بانو لیلا، دختر ابی­‌مره، است . این فرزند رشید شبیه‌­ترین فرد به رسول خدا(ص) در اخلاق و سیرت و صورت بودند، تا آنجا که پدر بزرگوارشان می­‌فرمودند: "هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می‌­شدیم به چهره او می­‌نگریستیم"؛ به همین دلیل روز عاشورا وقتی از پدر اذن میدان طلبیدند و عازم جبهه پیکار شدند، امام حسین(ع) رو به آسمان کردند و چنین مناجات را آغاز نمودند: "اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیة نبیک نظرنا الیه..." .

بی‌­شک يكى از بارزترين نمونه‌هاى كمال و اسوه‌هاى پاكى و مردانگى، حضرت «على اكبر(ع)»، شهيد بزرگ حماسه عاشورا و فرزند بافضيلت سيدالشهدا (ع) هستند. با نگاهی به رشادت­‌های این جوان ایثارگر، سزاوار است كه از رهگذر آشنايى با شخصيت و ويژگى‌هاى اين جوان برومند و رشيد و با صلابت، از او درس جوانمردى و مقاومت و ايمان و ادب را آموخت.

تربيت و تعلیم شايسته امام حسين (ع) سبب شد تا حضرت على اكبر(ع) به بهترين صفات كمال آراسته شوند. خلق و خوى، رفتار و حركات، ادب و متانتشان در حد اعلاى انسانیّت و شرافت بود؛ آن‌گونه كه به روایت اوراق تاریخ، رفتارشان حركات و رفتار پيامبر خدا(ص) را در یادها زنده مى‌كرد. این امامزاده‌ی بزرگوار شاخه‌اى از آن شجره طيبه و ريشه پاك بودند و وارث همه خوبى‌هاى خاندان عصمت و طهارت به شمار مى‌رفتند.

حضرت علی‌اکبر(ع)، اولین شهید عاشورا از اهل بیت بودند. شجاعت و دلاوری، رزم آوری، بصیرت دینی و سیاسی حضرت این جوان پاک باطن در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. حضرت علی اکبر، نزدیک‌ترین شهیدی هستند که با امام حسین(ع) در خانه ابدی آرام گرفتند. مزار ایشان پایین پای اباعبد الله الحسین(ع) قرار دارد و به این خاطر ضریح امام شش گوشه است.

 

گردآوری و تنظیم: بیگلری

منابع:

yun.ir/xwnxn8

yun.ir/5feqea

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, اسفند سال 1400, میلاد حضرت علی اکبر سال 1400


Slide 1
اشتراک
مطلـب