112 جهیزیه و 1800 سبد کالا: ماحصل تلاش خادمین بشاگرد و سیستان

بشاگرد و سیستان در گرماگرم خرداد و تیر ماه جاری، اهدا 112جهیزیه و 1800 سبد کالا را اجرا کردند.

نمایندگی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌های در شهرستان گرم بشاگردِ سردشت در استان هرمزگان و شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در نخستین روزهای تیرماه سال 1402 به ترتیب اقدام به برگزاری رزمایش توزیع 112 سری جهیزیه ویژه نوعروسان روستاهای محروم منطقه و توزیع 1800 سبد غذایی را به اجرا درآوردند. میهمان ویژه مراسم جشن جهیزیه بشاگرد انسیه خزعلی، معاون رییس جمهوردر امور زنان و خانواده و یکی از اعضاء هیئت دولت سیزدهم، بود که با اهدا هدایایی از سوی بنیاد آبشار عاطفه‌ها به نوعروسان خطه گرم بشاگرد، این جوانان را برای شروع یک زندگی شاد و سالم به سبک ساده و اسلامی بدرقه نمود. نرگس گنجی، معاون امور بین‌الملل و ارتباطات بنیاد آبشار عاطفه‌ها، در کنار مدیر امور شعب استان و عاطفه مهتاب‌پور، مدیر قرارگاه عالم آل محمد(ص)، و تنی چند از مقامات هرمزگان خزعلی را همراهی کردند. جمعی از مسؤولان ارگان‌های دولتی استان سیستان و بلوچستان هم با حضور در مراسم زاهدان، به خادمین استان خداقوت گفتند.

رزمایش سبد غذایی سیستان و بلوچستان خرداد ماه سال 1402

بنا به گزارش درپرور، مدیر امورشعب استان سیستان و بلوچستان، رزمایش اهدا 1800 سبد غذایی روز 29 خرداد ماه با حضور صمیمانه معاون فرماندار، رییس شورا شهر، رییس و معاون و امدادگران هلال احمر، نماینده اداره مخابرات استان و دهیار روستاهای اطراف شهر چابهار در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اجرا گردید. درپرور با بیان اینکه برای تهیه هر سبد نزدیک به 800 هزار تومان هزینه شده است ادامه داد:" برنج، رب، ماکارونی، روغن، عدس و چای کالاها و مواد غذایی است که برای سبدهای خانوارهای استان در نظر گرفته شده است. از این تعداد سبد تهیه شده، 1200 سبد از توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی مرکزی ارسال گردید که طبق نیازسنجی به عمل آمده تعداد 600 سید به شهرهای منطقه بلوچستان ارسال گردید. همچنین از 1800 سبد آماده شده، تهیه 600 سبد را هم امورشعب استان عهده‌دار بود که در روزهای آتی به دست مددجویان تحت حمایت استان خواهد رسانید".

جشن اهدا 112 جهیزیه به نوعروسان بشاگرد سردشت استان هرمزگان تیر ماه 1402 با حضور  خانم انسیه خزعلی،معاوان رییس جمهور در امور زنان و خانواده

نمایندگی بشاگرد هم گرمای ازدواج زوجین خود را به گرمای نخستین روزهای تیرماه پیوند زد. بتول دهقانی، مدیر امورشعب استان هرمزگان، در مصاحبه با دبیر خبر دفتر مرکزی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای خرید 112 جهیزیه مبلغ 300 میلیون تومان بوده است، در این رابطه اظهار داشت:"جشن بشاگرد با شعار ازدواج آسان به سبک زندگی ساده به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) شامگاه پنج‌شنبه مصادف با دومین روز تیرماه جاری در مسجد جامع بشاگرد سردشت برگزار گردید. در این مراسم خانم خزعلی و فرماندار منطقه سخنرانان جشن بودند. امام جمعه، برخی مسؤولین نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، اساتیدی از دانشگاه و حوزه، فرماندار و  مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان دیگر مقامات هرمزگانی بودند که دعوت بنیاد آبشار عاطفه‌ها را لبیک گفتند". شایان ذکر است قرارگاه عالم آل محمد(ص) به مدیریت عاطفه مهتاب‌پور تأمین بخشی از هزینه‌ها و تدارکات مراسم جشن را عهده‌دار بود.

جشن اهدا 112 جهیزیه به نوعروسان بشاگرد سردشت استان هرمزگان تیر ماه 1402 با حضور  خانم انسیه خزعلی،معاوان رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وی با تأکید براینکه 30 زوج حاضر در مراسم و سایر زوجین واجد شرایط  دریافت جهیزیه، ساکن روستاهای محروم بشاگرد هستند و تحت حمایت بنیاد نمی‌باشند و از سوی گروه جهادی محبّان و خانه طلّاب این شهرستان جهت دریافت جهیزیه معرفی شده‌اند افزود:" نیروهای انتظامی گرچه میهمان بودند اما تأمین نظم و امنیت مراسم را با لطفی که داشتند تأمین کردند. همچنین عقد واقعی یکی از زوجین در مراسم جاری شد. هزینه تهیه هر سری جهیزیه که شامل 7 کالا ضروری اجاق گاز، بخاری گازی، پتو، فرش 12 متری، سرویس آشپزخانه اورانوس، پنکه و جارو برقی بود، حدود 30 میلیون تومان است".

جشن اهدا 112 جهیزیه به نوعروسان بشاگرد سردشت استان هرمزگان تیر ماه 1402 با حضور  خانم انسیه خزعلی،معاوان رییس جمهور در امور زنان و خانواده

دهقانی از ارسال جهیزیه‌های مذکور توسط قرارگاه ناظر مشهد به مدیریت اعظم مهربان خبر داد و گفت:" گروه جهادی محبّان از معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور درخواست همراهی درخصوص کمک به زوجین مناطق محروم استان با تهیه جهیزیه و برای شروع زندگی مشترک داشت که این مقام مسؤول هم طبق تفاهم‌نامه همکاری امضاء شده بین بنیاد آبشار عاطفه‌ها و معاونت مذکور از بنیاد تهیه جهیزیه برای زوجین جوان بشاگرد را درخواست نمود. قرارگاه ناظر پیرو این تقاضا با مسؤولین امورشعب هرمزگان هماهنگی و مکاتبات لازم را به عمل آورد که نتیجه آن برپایی جشن ازدواج 30 زوج روستاهای محروم بشاگرد و اهدا 112 جهیزیه می‌باشد. از سوی دیگر گروه جهادی محبّان در نظر دارد پس از جشن پنج‌شنبه شب، برای هر زوج مراسمی مجزا در روستای محل سکونتشان برپا کند".

جشن اهدا 112 جهیزیه به نوعروسان بشاگرد سردشت استان هرمزگان تیر ماه 1402 با حضور  خانم انسیه خزعلی،معاوان رییس جمهور در امور زنان و خانواده

انسیه خزعلی، که سفری دو روزه به هرمزگان داشت، در مصاحبه‌ خود در حاشیه مراسم با خبرنگار سیما استانی خلیج فارس هدف خود از سفر به این استان را بررسی مسائل و نیازهای بانوان ذکر کرد و ادامه داد:"در رابطه با تسهیل روند ازدواج جوانان بهترین توجیه را مقام معظم رهبری کرده و فرموده‌اند که از تجملات دوری کنید تا با راحت گرفتن زندگی و پرهیز از تجملات، زندگی زوجین با خوبی و بدون مشکلات اقتصادی، که باعث عدم تشکیل خانواده می‌شود، شروع شود. به حمدالله، خیّرین و بنیادهای مردم نهاد حرکت‌های خوبی را برای کمک به زوج‌های جوان آغاز کرده و گسترش داده‌اند. امیدواریم روز به روز برگزاری مراسمات ازدواج آسان و برای خدا زندگی کردن و سبک زندگی سالم در جامعه گسترش یابد". 

وی در ادامه با اظهار امیدواری برای گسترش پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها در زمینه تأمین وسایل منزل و حوزه جمعیت و فرزندآوری تصریح نمود:"پیگیری و بررسی مصوبات سفر اول رییس جمهور درخصوص بانوان از مهم‌ترین برنامه‌هاست. در این استان خانم‌های هنرمند، باتوان و با همّتی هستند که انشاءالله بتوانیم با همراهی و همکاری مسؤولین استان، حرکت‌های خوبی را برای این بخش داشته باشیم. در سفر اول استانی اعتبارات خوبی به بخش خانواده و بانوان اختصاص یافت که باعث کارآفرینی و ایجاد بازارچه برای بانوان شد. امیدواریم با وجود بانوان هنرمند بتوانیم در بخش مشاغل خانگی با آموزش شغل ایجاد کنیم".

جشن اهدا 112 جهیزیه به نوعروسان بشاگرد سردشت استان هرمزگان تیر ماه 1402 با حضور  خانم انسیه خزعلی،معاوان رییس جمهور در امور زنان و خانواده

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری از توانمندی بالا بانوان بشاگرد در هنرهای دستی و سوزن‌دوزی نیز یاد و پیشنهاد نمود:"در دور نخست سفرهای استانی اعتباراتی تصویب شد و مبالغی به عنوان پشتیبانی کارآفرینی بانوان اختصاص یافت. برای مهارت‌افزایی بانوان و برای رساندن محصول تولیدی به بازار می‌توان از ظرفیت کارآفرینان و خیّران استفاده کرد".

خزعلی که در سفر خود به هرمزگان با حضور در شهرهای مختلف هرمزگان از نزدیک پای درد دل مردم نشست و در جریان مشکلات مردم قرار گرفت و به رایزنی و انتقال گفته‌های مردم به مسؤولان برای گره‌گشایی از مشکلات زندگی تأکید کرد:"مسؤولان در هموار ساختن مشکلات مردم وظیفه دارند. در میان تمامی سختی‌ها طبق آیات الهی"فمن یتوکل علی الله فهو حسبه" نگاه خداوند شما را کفایت می‌کند".

جشن زیبا و ساده بشاگرد را خبرگزاری سیمای استانی خلیج فارس، خبرگزاری مهر، جهان و ایرنا پوشش رسانه‌ای دادند.

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

 

برچسب ها: اهداء جهیزیه, سبد غذایی, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, دکتر انسیه خزعلی, معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور, خردادماه سال1402, بشاگرد استان هرمزگان, استان سیستان و بلوچستان, تیر ماه سال 1402


Slide 1
اشتراک
مطلـب