نقش‌آفرینی بنیاد آبشارعافطه‌ها در تبیین مسیر ظهور مهدی موعود(عج) از زبان مدیرعامل در گفتگو با رادیو موکب

در فرخنده میلاد حضرت مهدی(عج)، محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشارعاطفه­‌ها، طی مصاحبه‌­ای با مجری رادیو موکب این بنیاد، مستقر در صحن مسجد جمکران، با اشاره به نامگذاری این روز با عنوان «روز مستضعفین» از خلق حماسه­‌ای ماندگار توسط خدمتگذاران آبشار عاطفه­‌ها در مقام خادمان اباصالح‌­المهدی(عج) سخن گفتند.

فولاد با خاطرنشان کردن این نکته که بنیاد خدمتگزاری خادمان خود را به محضر حضرت ولی عصر(عج) در سرلوحه کار خود قرار داده است گفت: "این حرکت بنیاد[برپایی موکب نیمه شعبان] در تبیین مسیر حضرت ولی عصر(عج) است که بتواند در راستای برنامه‌­ها و ترسیم «برنامه فرهنگسازی ظهور مهدویت» نقش ایفا کند که خشنودی حضرت ولی عصر را فراهم کند".

وی در ادامه به سامانی، مجری و کارگردان رادیو موکب که از سوی قرارگاه محرومیت‌­زدایی در جمکران به تهیه و پخش برنامه پرداخت، در ارتباط با انواع فعالیت موکب­‌های بنیاد افزود:" هریک [از نمایندگی­‌های] استان­‌های سراسر کشور با ایجاد موکب، برنامه­‌ریزی کرده‌­اند. یک غرفه متعلق به امور فرهنگی–آموزشی، یک غرفه برنامه­‌های سیاحتی را اجرا می­‌کند و بحث حضور در جمکران را برای زائران مطرح می­‌کند که نقش زیارت و معرفت به حضرت را در نظر دارد. غرفه‌­هایی هم در بحث توزیع طعام گرم نقش ایفا می­‌کنند و با پخت غذا به صورت شبانه‌روزی در حال تلاشند. تعدادی دیگر با توزیع آب معدنی، چای، شربت­‌ها و برای اولین بار در کشور توزیع 21 نوع از انواع دمنوش­‌های گیاهان دارویی سنتی، پذیرای زائران عزیز هستند ".

فولاد در ادمه گفتگو با رادیو موکب با تقدیر از خیرین همیار بنیاد و دعا برای سلامتی آنان، ایران را تنها کشوری معرفی کرد که در ادعیه دینی خود مانند ندبه، کمیل، توسل و در زیارت اهل بیت(ع) دائما انتظار فرج را مدنظر دارد و افزود: "این یکی از بزرگ‌­ترین افتخارات ملّت ولایت­مدار و امام‌­شناس ایران است و با وحدت و همدلی کنار هم، مثل حرکت اربعین آمده‌­اند یک نشانی از راه و مسیر اربعین را در جمکران به نمایش گذاشتند. این حرکت باید از طریق تصویر، فضای مجازی و گروه­‌های رسانه‌­ای به دنیا منعکس شود. اینجا یک نقطه عطفی است که مسلمانان و شیعیان در سراسر جهان چشم دوخته‌­اند. همین مسجد جمکران را خداوند انتخاب کرده است که جمعیتِ یارانِ شیعه و امام­‌شناس جمع شوند تا به تدریج زمینه فرج فراهم شود".

وی در بخش دیگری از برنامه نیمه شعبان رادیو موکب، به اهتمام موکب­‌ها برای ترویج فرهنگسازی مهدوی با الگوگیری از سیره‌­ی اهل بیت اشاره نمود و اظهار داشت: "کار فرهنگی کردن مؤثرتر از هر کار دیگر است. رهبری بسیار در موضوع فرهنگسازی مهدویت همه دستگاه­‌ها و مردم را مورد خطاب قرار داده‌­اند که برای اینکه بتوانیم رسالت مهدویت را تبیین کنیم و نقشمان را برای بستر ظهور ایفا کنیم، لازمه‌­اش کار فرهنگی است. امروز بنیاد به لطف خداوند بسته­‌های فرهنگی، کتاب­‌های امام‌­شناسی و ولایت­‌شناسی به ویژه کتب با موضوع امامت حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کرده است تا مردم با زندگینامه ائمه اطهار آشنا بشوند...مجموعه مدیران آبشار در کلیه استان­‌ها، قرارگاه محرومیت­‌زدایی، مدیریت امورشعب استان‌­ها همه با همدلی تلاش دارند تا دستاوردها و فعالیت­‌های بنیاد را، که وظیفه فقرزدایی را عهده‌­دار است، تبیین کنند و مردم را از تمام تلاش‌های خادمان و امدادگران جهادی این بنیاد آگاه نمایند".

 jamkaran

در پایان این مصاحیه، نوجوانان گروه سرود تسنیم در محل استقرار رادیو موکب، در حضور مدیر عامل بنیاد و زائران به اجرای برنامه پرداختند. لازم به یادآوری است که گروه برنامه‌ساز، که از تیم‌های متخصص برنامه‌ساز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند، رادیو موکب به همت مسؤولین واحد رسانه‌ی قرارگاه محرومیت‌زدایی به اجرا برنامه زنده در محل مسجد مقدس جمکران برای زائران حضرت ولی عصر(عج) در ایام نیمه شعبان پرداختند.

دبیر سایت خبر دفتر مرکزی: بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, رادیو موکب مدیر عامل, نیمه شعبان 1400


Slide 1
اشتراک
مطلـب