نصایح پدرانه محمد جواد فولادپور در دیدار با نوعروسان مشهدی همزمان با میلاد مولای رئوف خراسان

محمد جواد فولادپور، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، با شرکت در جشن اهدا 500 سری جهیزیه به دختران مشهدی تحت حمایت بنیاد که در 21 خرداد سال جاری همزمان با میلاد منوِر امام رضا(علیه‌السلام) در اردوگاه امام رضا(علیه‌السلام) برپا شد، با تبریک ولادت هشتمین اختر سپهر امامت و آغاز زندگی مشترک زوجین حاضر در مراسم، ادای نماز اول وقت و رعایت تقوا الهی در سایه توکل بر حضرت حق و توسل به اهل بیت(علیه‌السلام) را محور بیانات خود قرار داد.

محمد جواد فولادپور در مراسم جشن روز شنبه سخنرانی خود را با قرائت دعای شریف فرج حضرت مهدی(عج) آغاز نمود و در ادامه با آرزوی خوشبختی برای حاضرین در سایه عنایت مولا حضرت رضا(علیه‌السلام) عنوان کرد: "یقین دارم محبان به اهل بیت عصمت و طهارت در مسائل زندگی­‌شان دچار چالش نمی­‌شوند بلکه با استعانت از ذات اقدس خداوند و عنایت اهل بیت(علیه‌السلام) در زندگی مسیر امامت و ولایت گام برمی‌­دارند. محب اهل بیت در راه تنها نمی­‌ماند؛ خاندانی که چراغ هدایتند و ما را برای به زیستن به سمت خدا می­‌برند و شکوفایی زندگی را به بهترین­‌ها رقم می­‌زنند".

imam-reza

مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه­‌ها با اشاره به اهمیت شناخت آثار میلاد و اینکه میلاد روز مبارک اتصال دل­‌ها به آستان مقدسی است که ما را برای عمر باقی مانده بیمه می­‌کند تصریح نمود: "ما مسلمانیم و بنای زندگی را در مسیر الی ا... بر شناخت توحید قرار می‌­دهیم. پیامبران و ائمه آمدند که ما را در مسیر توحید قرار بدهند و بهترین شناخت در مسیر توحید، نماز است و در مسیر اطاعت از حق اولین واجبی که باید رعایت در مسیر عمرتان احیا کنید، نماز است. تنها نماز است که از هر حادثه و از هر حریق و بلایی و خطا انسان را مبرّا می­‌کند. نماز عامل اصلی کمال و سرمایه زندگی است نه جهیزیه، نه مقام، نه ثروت و ... . اصلا انسان زمانی ساخته می‌­شود که با نماز انس بگیرد نه نمازی که عادت باشد. همه مصیبت­‌ها و مشکلات امروز جامعه ما از فاصله گرفتن بین ما و این محراب الهی است. تکیه­‌گاه خانه و خانواده نماز است".

وی در تحلیل علل ابتلا به حوادث و رسیدن به بن­ بست­‌های زندگی، گم کردن نقطه اتصال را عامل اصلی دانست و توصیه کرد: "از معبودمان استعانت بخواهیم تا ما را استجابت کند. عزیزان و دخترانی که قرار است مادران آینده و سازندگان جامعه اسلامی بشوید، بهترین چیزی که شما می­‌توانید به خداوند هدیه دهید، فرزند صالح است. فرزندی که می‌­تواند نقش سازندگی را در جامعه اسلامی ایفا کند. از دامن پاک مادرانی که افراد فوق تخصص پرورش یافتند؛ فرزندانی که امروز جامعه ما را با علم­‌شان، فهم­‌شان، مدیرت­‌شان به مسیر الی ا... در جهت رضای خدا هدایت کننده شدند. بهترین چیزی که یک مادر می‌­تواند در نزد خداوند متعال با عزت باشد، این فرزند صالحی است که می­‌تواند تقدیم کند؛ همانطور که حضرت خدیجه، فاطمه زهرا را به محضر الهی تقدیم کرد؛ همانطور که فاطمه زهرا، زینب را تقدیم محضر خدا کرد. امام رئوف ما از چنین مادرانی، عزت عالم هستند. در دنیا اگر کسی به یک مشکل و بحرانی دچار می‌­شود رو به آستان مبارک حضرت عرض ادب و درخواست کمک می­‌کند و دردمندی­‌اش مرتفع می‌­شود".

imam-reza-1

فولادپور در ادامه بیانات خود خطاب به نوعروسان با تأکید بر لزوم آبرومندی در پیشگاه حضرت حق به عنوان سرمایه انسان در زندگی افزود: " این راه سیره اهل بیت است که بیاموزیم چگونه فاطمه زندگی کرد. آیا فاطمه زهرا ویلا و بهترین جهیزیه را داشت؟ فاطمه زهرا فقط آبرو در پیشگاه حضرت احدیت داشت. سرمایه انسان در زندگی آبرویش در پیشگاه حضرت حق است. تنها آبروی انسانیت باقی می‌­ماند که سرچشمه‌­اش ایمان و تقوا است. این آبرو را با نیایش در پیشگاه او و با مهرورزی به انسان­‌ها در کنار هم زیستن به دست آورید. این آبرو می­‌تواند شما را عزت ببخشد؛ به معرفت الهی و اوج انسانیت و کمالات برساند. آبرو داشتن در پیشگاه خدا یعنی رعایت آداب الهی، انجام واجبات، ترک محرمات، پرهیز از گناه و قصور. نگذارید کسی به آبرویتان صدمه وارد سازد. اولین کسی که به آبروی انسانیت صدمه وارد می­‌سازد، نفس انسان است".

مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه­‌ها در بخش پایانی سخنان خود تلاوت قرآن کریم و حتی نگاه به آیات مبارک کلام وحی را که در جهیزیه هر یک از نوعروسان خوش می­‌درخشد، سبب شادی قلب­‌ها دانست و خاطر نشان کرد: " چهره زیبا از نماز اول وقت به دست می­‌آید. وقتی گناه کردی زنگار دل از سیما جلوه می­‌کند، پس اگر بخواهیم این چهره را به نور الهی منور کنیم، نماز رنگ رخسار نور خدا را می­‌گیرد و دیگران از سیمای نور تو بهره می‌­برند. عزیزان من حتما پیوند عاشقانه شما با معشوق الهی باشد؛ این پیوند می­‌تواند نجات­‌دهنده زندگانی و حفظ ­کننده اصول زندگی و رسیدن به خدا باشد. فقط سلام به خاندان اهل بیت را رها نکنید. قرآنی را که در جهیزیه شما قرار گرفته است رها نکنید. به اهل بیت سلام و اباعبدا... الحسین سلام بدهید. آب می‌­خورید بگویید سلام برحسین. دامن این‌­ها را بگیرید تا به ذات اقدس متصل شوید، این‌­ها را سر راه ما قرار داده است تا بیمه‌­گر، پناهگاه زندگی ما، امان­‌دهنده از هر فراز و نشیب در زندگی ما باشند. ما باید به این­‌ها توسل و به خدا توکل کنیم".

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور: بیگلری

برچسب ها: اهداء جهیزیه, رزمایش, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها, ولادت امام رضا(علیه‌السلام), خرداد 1401, اردوگاه امام رضا مشهد


Slide 1
اشتراک
مطلـب