حضور گسترده در انتخابات 1400 (بخش 2)

رهبر انقلاب درباره اهمیت حضور در انتخابات و همچنین تاکتیک‌های دشمن برای نشان دادن حضور حداقلی مردم در انتخابات بیانات قابل تأملی را در چندین دیدار خود با دانشگاهیان و سایر اقشار جامعه ایراد کرده ­اند:

"دشمنان سعی در تبدیل فرصت انتخابات به تهدیدی علیه نظام اسلامی دارند-  در طول این سالها، قبل از هنگام انتخابات، تبلیغات دشمن علیه انتخابات شروع شده؛ یعنی قبل از آنکه مسئولین ما و رسانه‌های ما و مطبوعات ما شروع کنند برای انتخابات کار کردن، دشمن طراحی کرده است و شروع کرده است؛ این دفعه هم همین جور است. مانع‌تراشی ( با تحریم، با تهدید، با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه‌ی دو و فرعی، به منعطف کردن حواس ملت بزرگ ایران و نخبگان کشور به کارهائی که در فهرست کارهای اصلی آنها قرار ندارد؛ یعنی مانع شدن عملی) و کتمان پیشرفت‌ها، اختلاف‌افکنی(با روشهای موذیانه و موریانه‌وار)، برهم زدن ثبات و آرامش کشور(با شیوه‌های گوناگون مانند ایجاد درگیری­های قومیتی، تهاجم یک همسایه‌ی دیوانه ، صدام به معنای واقعی کلمه، یک انسان وحشی و دیوانه و افسارگسیخته و خطرناک بود . امنیت کشور را به هم بریزند؛ از داخل هم گروهک­ها کمکش کردند. تلاش برای انجام نگرفتن انتخابات، پرت کردن حواس مردم از انتخابات با یک ماجرای سیاسی، اقتصادی یا امنیتی( ترفندهای خصمانه‌ی دشمنان یا عوامل دشمنان)، تشکیک و شبهه‌پراکنی در سلامت انتخابات که منجر بشود به نیامدن مردم پای صندوقهای رأی، تصویب تحریم‌ها و سعی در خسته کردن مردم( با تمرکز بر دو عامل، یعنی یکی عامل تقویت کننده‌ی نظام و دیگری عامل ایستادگی مردم در صحنه را تضعیف کند). ایشان در ارتباط با مشارکت گسترده واجدین شرایط به این موارد اشاره کرده ­اند: " شرکت در انتخابات حق مردم است، تشویق‌کنندگان به عدم مشارکت و ادعای بی فایده بودن انتخابات را دارند، دلسوز نیستند.  حضور پر شور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود".

رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، تبیین آثار مهم مشارکت بالا در انتخابات 28 خرداد، شاخص‌های انتخاب خود را خاطرنشان نمودند و انتخاب خوب و مطلوب کسی را که روی کار می‌آید، در شرایط کنونی، دارای درجه دوم اهمیت دانستند:"دولتی باید تشکیل شود که دارای کفایت و مدیریت، دولتی تشکیل شود که انقلابی، عدالتخواه، ضدفساد، معتقد به تحول و جوانان، باایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد که اگر مسئولین دولتی ناامید باشند کاری از پیش نمی‌رود. فردی که معتقد است نمی‌توان از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی کاری در داخل انجام دادف لایق حکمرانی بر مردم نیست. کسانی بایید بر سر کار بیایند که معتقد به مردم و جوانان باشند. عنصر جوان را قدر بدانند، عملکرد انقلابی داشته باشند و حقیقتا عدالتخواه و ضدفساد باشند. چنین دولتی پس از روی کار آمدن می‌تواند با گماردن صدها مدیر جوان و مومن در مدیریت‌ها کار کشو را سامان دهد. اگر چنین دولتی سر کار بیاید، مشکلات در مدت زمان معقولی قابل حل خواهد بود و زمینه تحقق آرمان نیز فراهم خواهد شد. "

بنا بر آنچه مطرح گردید به طور خلاصه می‌توان گفت رأی دادن، موثرترین و عملی‌ترین ابزار در اختیار شهروندان است تا افکار و عقاید خود را برای اداره‌ی مطلوب امور عمومی و اجتماعی به اشتاک گذارند. رأی‌گیری در واقع یک نوع سازوکار اجتماعی برای گرداوری و تشخیص ارجحیت‌های اجتماعی است.اساسی‌ترین عملکرد مشارکت رأی دهی، فرصت دادن برای جانشینی و انتقال مناصب و مسئولیت‌ها در جامعه است.

پژوهش و تألیف: بیگلری

منابع:

https://b2n.ir/w381336 

https://b2n.ir/f32908

https://b2n.ir/n47220 

https://b2n.ir/j34472 

https://b2n.ir/t17193 

https://b2n.ir/q47651

https://b2n.ir/h21283

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, انتخابات ریاست جمهوری, انتخابات 1400, سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری, انتخابات ریاست جمهوری - 28 خرداد 1400


Slide 1
اشتراک
مطلـب