بزرگداشت مقام دو طلبه شهید جهادگر حرم رضوی در موکب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها

بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌­ها در پی انتشار خبر حمله تروریستی تکفیری در حرم امام رضا به سه طلبه که به شهادت مظلومانه  دو تن منجر شد، به منظور گرامیداشت این عزیزان اقدام به استقرار ایستگاه صلواتی بین نیازمندان نمود

موکب بنیاد آبشار عاطفه‌ها در مشهد طی دو شب متوالی روزهای پنج شنبه و جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با توزیع 2500 پرس غذای گرم، شربت، چای و 1000 عدد کیک پذیرای مهمانان و ساکنین محل سکونت شهید بودند تا یاد و خاطره شهید را با نثار فاتحه زنده نگه دارند. دیگر موکب بنیاد که در تربت جام، زادگاه شهید دارایی مستقر شده بود در روز جمعه پذیرای عزاران این شهر با 3000 پرس طعام گرم بود.

۱۶فرودین ماه برابر با سومین روز ماه رمضان ۳ روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی (ع) با ضربات چاقوی جوان افغانستانی  21 ساله ا  با تفکرات تکفیری مورد حمله قرار گرفتند که منجر به شهادت دو تن از آنان و مجروح شدن یک طلبه دیگر شد. ضارب به همراه چند مظنون دیگر توسط خدام، نیروهای انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر رضوی و زائران دستگیر و بازداشت شد و و تحویل مقامات انتظامی گردید و مصدومان نیز به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. به گفته استاندار خراسان رضوی در بخش خبر ساعت 21 شبکه اول سیما هویت ضارب در دست بررسی مقامات مسؤول می‌­باشد.

این 3 طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌ها برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد خدمت می‌کردند و در روز حادثه در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد جهت بررسی و هماهنگی فعالیت­‌های ماه رمضان بودند.

اولین شهید این حمله دلخراش، شهید محمد اصلانی است. حجت الاسلام و المسلمین از جانبازان دوران دفاع مقدس، برادر دو شهید و روحانی جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد بود. وی از طلبه‌های جهادی و مدیر منطقه امور مساجد بودند. مراسم تشییع شهید اصلانی روز پنجشنبه ۱۸ فروردین در میدان شهدای شهر مشهد با همراهی باشکوه مردم شهیدپرور این شهر تا منزل ابدی او در حرم مطهر امام هشتم(ع)  برگزار گردید.

DARAE

حجت الاسلام محمد صادق دارایی، دومین شهید حمله تکفیری در فروردین ماه 1401 هستتند. وی از روز سه شنبه و به دنبال حادثه سوء قصد عامل تکفیری در حرم مطهر رضوی با چاقو، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد تحت درمان و مراقبت قرار گرفت،اما در نهایت بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو در بعدالظهر روز 18 فروردین سال 1401 مقام عالی شهادت را فتح کرد و دعوت حق را  لبیک گفت. پیکر مطهر طلبه جوان بعد از تشییع توسط اهالی تربت جام در روز جمعه 19 فروردین سال جاری به مشهد مقد س در همان روز انتقال یافت که روی دستان مردم مشهد به سمت حرم مطهر رضوی جهت خاکسپاری در صحن جمهوری اسلامی آرام گیرد.

شهید دارایی نیز از طلاب فعال در حاشیه شهر مشهد بود که برای بهتر شدن شرایط معیشتی مردم این مناطق وارد میدان جهاد شده بود. این روحانی خدوم از طلاب جهادی و مخلصی بود که سالیان بسیاری برای رفع معضل محرومیت از حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن اصلانی،فرزند شهید اصلانی، در گفتگویی اختصاصی با گروه اعزامی واحد خبر سایت دفتر مرکزی بنیاد، با تقدیر و تشکر از خادمین بنیاد برای برپایی ایستگاه صلواتی،  گفت: " واقعا دغدغه شبانه‌­روزی ایشان کمک به فقرا، محرومین و مستضعفین  بود و در همین راه هم در حالیکه افطاری را آماده کرده بودند و مادرم در مسجد مشغول آماده‌سازی ارزاق برای توزیع بودند، حاج آقا هم در راه شرکت برای جلسه‌­ای به همین منظور بودند و در همین حالت به شهادت رسیدند " . وی در ادامه افزود: " این مجموعه به شهید لطف داشته و شهید انشاءالله دستگیرشان باشد " .

در بخش دیگری از حضور گروه اعزامی به محل فعالین موکب، برادر همسر شهید اصلانی نیز ضمن قدردانی از همدردی بنیاد با اهل بیت شهید، شهادت وی را نتیجه خلوص در عملش دانست و اظهار داشت: " یکی از بزرگ‌­ترین کسانی که خالص در یتیم‌­نوازی بودند. خدا را گواه می­‌گیرم هیچ وقت راضی نبود بگوییم برادر شهید هستن و برادر جانبازی در منزل دارند. سفارش می­‌کردند خالصانه کار کنید، برای رضای خدا کار کنید. او اجر ما را می­‌دهد، با او معامله کنید " .

 دبیر خبر سایت دفتر مرکزی: بیگلری

گزارشگران و تصویربرداران: حسینی - نوری

 


Slide 1
اشتراک
مطلـب