آخرین جمعه سال 1400 :برگزاری همایش تجلیل از خادمین برتر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در قم

عصر جمعه 27 اسفند ماه سال 1400، همایش تجلیل از خادمین برتر بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها به همت مسؤولین این بنیاد در سالن همایش­‌های غدیرمجتمع فرهنگی یاوران مهدی جمکران با حضور مدیر عامل بنیاد، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، مدیران امورشعب و نمایندگی­‌های بنیاد، تنی چند از مقامات استان قم و کارکنان و خادمین منتخب بنیاد از تمامی استان‌­های کشور برگزار شد.

در این همایش که با سه اجرای پی­‌در­پی گروه سرود نسیم رحمت ادامه یافت و در پایان مراسم، تقدیر از کارکنان و مدیران پرتلاش بنیاد با عنوان «خادمین برترجهادی» به همراه اهدا لوح و هدایایی انجام گردید، محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها، و دکترصدیقه صدیق تقی­‌زاده، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، به ایراد سخنرانی پرداختند.

فولاد در جمع مدیران و خادمین منتخب برتر بنیاد با تأکید بر تقدیم عمل و کار مهرورزانه به محضر امام زمان(عج) برای خشنودی قلب حضرتش تصریح کرد: " ما باید با نگاه مهربان، مهرورز باشیم؛ مهرورز، رئوف است. رئوف بودن یعنی اینکه رسیدگی و گره‌­گشایی کنیم، مرهمی بر زخم دل یتیمان بگذاریم و اینگونه دعای همه بیماران، یتیمان و محرومان را برای خود خریده‌­ایم و این به محضر امام زمان(عج) می­‌رسد. به خاطر عزت اسلام، رضایت خدا، خشنودی امام زمان(عج) همه زمانم را برای خدا و در مسیر الی­ ا... وقف کنم. آنچه که خدا می­‌دهد هم پاداش دنیوی و هم اخروی است " .

وی با جهاد اجتماعی خواندن فعالیت خادمین در مواکب نیمه شعبان در جوار مسجد جمکران و بهره‌­مندی زائران از این رفاه عنوان کرد: " این نشان­‌دهنده حرکت عاشورا و مکتب حسینی در مسیر اربعین است. امام رضا(ع) فرمودند جوادم از دری وارد شو که محرومان وارد می‌­شوند و برجایی بنشین که محرومان می­‌نشینند؛ پس باید ما از این سخن امام استفاده کنیم. هرگز در مقابل این محرومان قدرت­‌طلبی و پرخاشگری نکنیم. عمل مهربانی ما یعنی استفاده از مهربانی پروردگار " .

مدیر عامل بنیاد  با تاکید بر اینکه زمانی جهاد در دفاع مقدس بود، جهاد در جبهه مقاومت بود و اختصاص به این دو جبهه داشت، گفت: " ولی امروز باب دیگری را رهبر معظم برای ما گشودند. یک دریچه جدید برای آغاز یک حرکت بزرگ. وقتی عبارت "جهاد اجتماعی" را فرمودند، همه آنچه را که شما در کانون خدمتگزاری و فقرزدایی در طبق اخلاص می گذارید، همه آن ساعات و همه این تلاش‌های، جهادی اجتماعی و یک فریضه بزرگ عبادی در نزد خداوند محسوب می‌شود. حرکت شبانه روزی که امروز در جوار ملکوتی مسجد جمکران رخ داد و موکب‌های که به وسیله شما عزیزان ایجاد گردید این یک جهاد اجتماعی بزرگ در راستای منشور فرهنگ‌سازی بستر ظهور است. جهاد اجتماعی در همه محورهای اهداف این بنیاد در کاهش فقر و تسریع فقرزدایی، در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بیماران صعب العلاج، در رفع معلولیت، انجام خدمات به مهاجرین و هرآنچه که مباحث اهداف در ابعاد و موضوعات آموزشی، کارآفرینی، و اشتغال شکل می‌گیرد، یک جهان اجتماعی است. عمل به فرامین امام زمان و نایب او در انجام این فریضه‌ی حرکت در مسیر جهاد اجتماعی می‌تواند دعای ما، نماز ما و ذکر ما را در محضر خداوند به اجابت برساند " .

seddigh

دکتر صدیق، دیگر سخنران این همایش، یکی از مولفه‌های اصلی همبستگی اجتماعی را مشارکت اجتماعی همه مردم برشمرد و افزود: " حرکت جمعی ارادی افراد در راستای رسیدن به اهداف، که یکی از بزرگ‌­ترین اهداف ما در هر جامعه‌ای کم کردن آسیب­‌ها و رفع مشکلات آن جامعه است، و واقعیت جز این نیست که دولتمردان ما چه در دولت، چه در قوه قضائیه و مجموعه‌­های دیگر شاید نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ درصد مشکلات را بتوانند در جامعه حل کنند و آنکه سهم بیشتری را در حل مشکلات اجتماعی دارد، حلقه­‌های میانی مردمی و نهادهای مردمی هستند که کمک می­‌کنند این وفاق و همبستگی اجتماعی در جامعه شکل بگیرد و رمز عبور از همه بحران­‌ها همین همبستگی اجتماعی است که در سایه تلاش‌های بزرگوارانی چون شما در جامعه اتفاق می افتد " .

 

دبیر خبر سایت دفتر مرکزی: بیگلری

گزارشگر خبر سایت دفتر مرکزی: یساقی

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, همایش خادمین برتر 1400 قم, نیمه شعبان در اسفند سال 1400


Slide 1
اشتراک
مطلـب