حدود20 زوج جوان خانواده های نیازمند شناسایی شده اند/درمان دختر بچه 7 ساله/ایجاد ساختمان برای نیازمندان و بهسازی منازل نیازمندان/خدمات تحصیلی و اکرام ایتام در آبشارعاطفه ها شعبه شهر سلسله

خبرگزاری شبستان: مدیر موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان سلسله، لیستی از آرزوهای کودکان خانواده های نیازمند تهیه کرده است.

چهره آرامش با دم زدن از فقر و نیاز مردم نیازمند روستا در هم کشیده می شود از کودکان یتیم و بد سرپرست نیز که دم می زند بعض کلمات را با لکنت بیان می کند، گویی در بیان نام کودکان به تصویر و مشکلات آنان فکر می کند.

ایتامی که روزی پدر داشته و از زندگی معمولی برخوردار بوده اند و با رخداد حادثه ای چون تصادف به یک باره زلزله ای هولناک در زندگی آنان رخ داده و هم اکنون بی پناه چشم به مدد نهاد های حمایتی و یا افراد توانمند دوخته اند.

کودکان بد سرپرست اما شاید از روز نخست تولد روی خوش زندگی را ندیده اند و هر زمان با فقر و نبود لباس و خوراک مواجه بوده اند، این کودکان یتیم نیستند که شناخته شده باشند، بلکه در سایه پدری که توان کار ندارد، معتاد است و یا بیمار است روز به روز با گرسنگی و حسرت بزرگ می شود و حامی حتی در حد حمایتی کوچک ندارد.

عارفه مالمیر جوانی اهل شهرستان سلسله استان لرستان است، به همراه چهار نفر از دوستان خود نمایندگی سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها را دارد

وی برای مدد رسانی به افراد نیازمند در روستاها، بین همکاران خود تقسیم روستاهای شهرستان را تقسیم کرده است و با حضور هرکدام در هر روستا وضعیت نیازمندان بررسی می شود.

عارفه، کارشناسی الهیات دارد ولی بالاترین دغدغه وی برداشتن قدمی برای محرومیت زدایی و دستگیری از نیازمندان است،مالمیر در سرکشی به منازل آنها یا مراجعه نیازمندان به دفتر، لیستی از آرزوهای کودکان خانواده های نیازمند تهیه کرده است،وی که بخشی از حمایت مالی را از مشارکت خانواده و بخش بیشتر را از خیران و افراد توانمند تهیه می کند، تلاش کرده است بخشی از آرزوهای کوچک کودکان خردسال را برآورده کند.

مالمیر، به همراه چهار عضو دیگر موسسه چند روز در ماه با تهیه لیستی از نیازمندان روستاهای منطقه بویژه بخش محروم قلایی شهرستان سلسله، آستین بالازده و غذای گرم می پزد،غذای گرم را بعد از تهیه با دستان خود تقسیم بندی کرده و با دست خود در بین خانواده های نیازمند توزیع می کنند.
مالمیر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری با بیان اینکه فعالیت خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان سلسله ازسال 94 شروع به فعالیت کرده است، افزود: در مدت یک سال و چهار ماه اخیر کمک های خوبی برای نیازمندان منطقه جمع آوری شده است.
عارفه، بیان کرد: دراین مدت با سرکشی مستمر به روستاها و مناطق محروم شهر، محرومان و نیازمندان شناسایی شده اند و در زمینه های درمانی، معیشتی، تحصیلی، ازدواج، پوشاک، مسکن و بهداشت به آنان کمک شده است،وی افزود: برای جلب مشارکت بیشتر مردم، خیران و افراد توانمند از برنامه های مختلف چون توزیع تراک، بنر، تبلیغات و تماس تلفنی مستقیم با خیران شناخته شده استفاده می شود.این بانوی خیر، با اشاره به پرداخت کمک هزینه جهیزیه به زوج های جوان خانواده های نیازمند، افزود: در مدت یک سال و چهار ماه اخیر حدود 40 مورد توزیع جهیزیه داشته ایم.
وی بیان کرد: جهیزیه خیریه آبشار عاطفه ها شامل پنج قلم وسایل خانه به ارزش دو میلیون تومان است.مالمیر، افزود: حدود20 زوج جوان خانواده های نیازمند شناسایی شده اند که برای دریافت جهیزیه در ولادت امام رضا(علیهم السلام) در انتظار دریافت جهیزیه هستند.
وی دستگیری از نیازمندان را مهم ترین رویکرد این موسسه خیریه دانست و افزود: در این موسسه خیریه تلاش می شود با جلب مشارکت خیران حرکتی در راستای کمک به نیازمندان و فقر زدایی انجام شود.
مالمیر از مشارکت در طرح اردوی جهای خبرداد و افزود: تلاش می شود در این اردوهای جهادی نیازمندان شناسایی و نیازها آنان بررسی شود.وی اذعان داشت: توزیع غذای گرم، ارائه برنامه های فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه های این خیریه در اردو های جهادی است.

مالمیر، در ادامه با اشاره به برخی از برنامه های این خیریه با مشارکت خیران، ابراز کرد: یکی از برنامه های که لذت آن همیشه باعث شادی رحم می شود درمان کودکی به نام آیداست.وی افزود: در این اقدام آیدا دختر بچه 7 ساله یکی از خانواده های نیازمند روستاهای بخش قلایی که از هفت ماهی دچار سوختگی از ناحیه پا شده بود و نمی توانست راه برود با حمایت خیران جراحی و درمان شد.مالمیر، اظهار کرد: هر بار در مراجعه به این منطقه هدیه ای کوچک برای آیدا تهیه می کنم و به دیدار وی می روم و از راه رفتن او احساس خوبی دارم.
مالمیر، با بیان اینکه در هر مراجعه به مناطق محروم چهره های افراد درمند و نیازمند، نوع ساختمان، وسایل کهنه و بسیار کم ساختمان و ... دردی شدید را به روی قلبم تحمیل می کند.
وی با بیان اینکه تنگنای مالی در رسیدگی به حال نیازمندان همواره برایم سخت و درد آور است، افزود: با وجود اینکه غالب کار این موسسه با حمایت خیران انجام می شود، انتظار می رود با حمایت بیشتر خیران زمینه ای برای کمک به نیازمندان و باری از دوش فقرا برآورده شود.

مالمیر، خاطرنشان کرد: با مشارکت خیران می توان گامی برای ایجاد ساختمان برای نیازمندان و بهسازی منازل نیازمندان و از همچنین در حوزه بهداشت برداشت.وی با اشاره به خدمات درمانی آبشار عاطفه ها، بیان کرد: در این راستا با پزشکان، مراکز درمانی، داروخانه ها، آزمایشگاه برای خدمت رسانی و ویزیت رایگان افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان رایزنی شده است.

مالمیر، همچنین به خدمات تحصیلی این مرکز خیریه اشاره کرد و بیان کرد: با کمک خیران تلاش می شود دانش آموزان خانواده های بی بضاعت شناسایی و با تهیه لوازم التحریر، پرداخت هزینه کتاب و تهیه لباس فرم مدارس زمینه حضور این دانش آموزان در مدارس فراهم شود.
وی ادامه داد: موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در سه فصل از سال، شامل ابتدای مهر، عید نوروز و تابستان با جذب مشارکت خیران برای کودکان خانواده های نیازمند پوشاک تامین می کند.

مالمیر، ابراز کرد: همچنین در زمینه توزیع غذای گرم نیز نذورات افراد توانمند جذب و بین نیازمندان توزیع می شود.
سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه ها بزرگترین خیریه غیر دولتی کشور در سال1380 تاسیس شد که بیش از 320 نمایندگی در سطح کشور دارد.
برآورده کردن آرزوی ایتام، پخت نذورات مردمی، توزیع لوازم التحریر، اهدا لوازم منزل به مددجویان تحت حمایت، اهدا جهیزیه، توزیع آجیل لباس وسبد غذایی شب عید، لوله کشی آب آشامیدنی، لوله کشی کل یه ساختمان، تجلیل از مادران نمونه به مناسبت روز مادر، برگزاری سفره افطاری واهدا حواله به نوعروسان تحت حمایت موسسه، جمع آوری البسه شب عید، معرفی کودک به خیر جهت عمل جراحی، دعوت از ایتام وتجلیل از آنها به مناسبت ولادت امام علی، تجلیل از پدر شهید به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزاری پایگاه جمع آوری فطریه و برگزاری روضه ابا عبداله از جمله دیگر برنامه های موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان سلسله است.

برچسب ها: جهیزیه, سبد کالا, خیرین, ازدواج آسان, استانهای غربی, لرستان, یتیم, نیازمند, آموزشی, کودک


Slide 1
اشتراک
مطلـب