بزرگترین جشن ازدواج آسان چهارمحال و بختیاری در بروجن برگزار شد

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) با هدف ترویج ازدواج آسان به همت خیران ۵۳ زوج نیازمند در شهرستان بروجن در طرح گامی بسوی خوشبختی راهی خانه بخت شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، در این مراسم مدیر امور شعب خیریه آبشار عاطفه ها چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و با هدف ترویج ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده  و به همت خیران ۱۶۰ کمک جهیزیه به نوعروسان مستعد شرق استان چهارمحال و بختیاری اهداء گردید.
سیده ریحانه حسینی گفت: این تعداد جهیزیه مجموع شهرهای زیر مجموع شعب شرق استان چهارمحال وبختیاری شامل پنج شهر شامل اردل ، شلمزار ، لردگان ،ناغان و بروجن می باشد و این مراسم را می توان بزرگترین رویداد فرهنگی شرق استان نام برد.
حسینی گفت: دفتر امور شعب شرق سازمان مردم‌نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها استان چهارمحال و بختیاری به مرکزیت شهرستان بروجن تشکیل شده است وافزود این مراسم به همت موسسه خیریه آبشار عاطفه ها بروجن،شهرداری و شورای اسلامی شهر بروجن ، جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن و پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام در پارک مصلی بروجن برگزار شد.
وی گفت این آیین با هدف ترویج ازدواج سالم ، سبک زندگی ایرانی اسلامی و پایدار در بین جوانان با رویکرد دوری از تجملات و سنت های غلط و الگوگیری خانواده ها از آموزه های دینی در این امر مقدس برگزارشد.
حسینی در این مراسم ، با اشاره به اينكه ، ازدواج آسان و ساده زیستی ، شیوه ی زندگی مولای متقیان بود ، صمیمیت و همدلی را لازمه ایجاد فضای آرام درخانواده ها دانست و با اشاره به اینکه، در زندگی های موفق، آموزه های دینی پایدار تر است گفت : این زوج های جوان با همکاری خیران زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
حسینی بر حذف سنت‌های غلط رواج‌یافته برای ازدواج در کشور تأکید کرد و و با اشاره به اینکه ، اساس ازدواج بر سادگی و اساس خوشبختی در ازدواج ، محبت است افزود : همه باید برای ترویج ازدواج ساده وآسان در بین جوانان گام بردارند و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا جوانان به ازدواج آسان تشویق شوند که در این  میان خانواده‌ها نقش مهمی دارند.
سیده ریحانه حسینی با اشاره به سنت حسنه ازدواج در دین مبین اسلام اظهار داشت: ازدواج امر مهمی است که سبب تکامل انسان و سلامت آرامش روح و روان زن و مرد می شود.
حسینی با بیان اینکه ازدواج می تواند آسان باشد، گفت: نیاز است خانواده ها در این زمینه عطوفت و مهربانی بیشتری به خرج دهند و با پایین آوردن مهریه ها و توقعات زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.
وی گفت : مهریه های سنگین و تشریفات و تجملات در جهیزیه و عقد و عروسی یکی از موانع ازدواج جوانان است که با فرهنگ سازی مناسب برای ازدواج اسان باید جوانان را به ازدواج آسان سوق داد.
مدیرامور شعب شرق سازمان مردم نهاد خيریه آبشار عاطفه‎ها استان اظهار داشت: ۵۳ زوج جوان شهرستان بروجن به مناسبت همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهانه ای شد تا آغاز زندگی خود را با حضور مردم جشن بگیرند.
 
حسینی افزود: اقلام در نظر گرفته شده وسایل ضروری زندگی برای تشکیل یک زندگی لازم می باشد و ارزش هر سری کمک جهیزیه حدوداً چهل میلیون ریال می باشد.
 
در این مراسم خطبه عقد دو زوج جوان را در پارک مصلی بروجن توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا تبریزیان و با حضور امام جمعه شهر بروجن حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعادت فر جاری شد.

برچسب ها: جهیزیه, خیرین, ازدواج آسان, استانهای غربی, چهارمحال بختیاری


Slide 1
اشتراک
مطلـب